חדשות בארץ

הנזקים העצומים: יותר מ-1000 תושבים ללא קורת גג

השריפות שוככות, אך הנזקים עצומים: נהרסו שטחים גדולים יותר מבאסון הכרמל, מאות דירות נשרפו ולמעלה מ-1000 תושבים נותרו ללא קורת גג

הסופרטנקר בפעולה (צילום: פלאש 90)הסופרטנקר בפעולה (צילום: פלאש 90)
אא

במהלך השבת, היום החמישי לגל השריפות, ניתן היה לראות כי מתחילים להשיג שליטה על האש. עשרות כלי טיס הגיעו ממדינות שונות כדי להגיש סיוע, ובשבת אחר הצהריים הגיע מטוס הכיבוי הגדול בעולם – הסופרטנקר, כדי לסייע בכיבוי השריפות.

בינתיים החלו באומדן הנזקים ומתברר שהם עצומים: מהנדסי העירייה בחיפה ציינו כי מבדיקה שערכו עולה כי 527 דירות ניזוקו ואינן ראויות למגורים, ואילו ברשות הטבע והגנים ציינו כי יותר מ-30 אלף דונם נשרפו עד כה. מדובר בשטח גדול יותר מזה שנשרף באסון הכרמל, לפני שש שנים.

השריפות כאמור דועכות, אך בשעות אלו נמשכים עדיין מאמצי הכיבוי מהאוויר ומהקרקע במספר מוקדי שריפה ברחבי הארץ,  ובעיקר באזור הרי ירושלים.

עד כה עצרו שירותי הביטחון למעלה מ-23 חשודים בהצתה או בהסתה להצתה. בנוסף, לכד כוח צה"ל בליל שבת שלושה חשודים במכונית בה נמצאו שני בקבוקי דלק מלאים, בקבוק דלק ריק, שק עם בדים, כפפות ומצתים. כל החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

מנגד לחשודים בהצתות, היה ניתן לראות כי הגיעו שמונה צוותי כיבוי פלסטינים לישראל במיוחד כדי לסייע בכיבוי הלהבות. ראש הממשלה התקשר הערב ליו"ר הרשות הפלסטינית והודה לו על כך. הוא גם ציין כי הוא מעריך את העובדה שיהודים וערבים כאחד פתחו את בתיהם למפוני הדליקות.

תגיות:אסוןדליקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה