המכתב שלא יישלח לעולם

"תבטיחי לי שלא תבכי בלילה": מכתב למתבגרת שעוד תהיה לי

"כל כך הרבה פעמים אני חולמת על חיבוק, נשיקה, מילה טובה. כמה אני חולמת שנשב לשוחח, שאספר לה על הפחדים שלי" – החפצה בעילום שמה, כותבת למדור המכתב שלא נשלח מכתב מלב אוהב, לילדה שאי פעם עוד תהיה לה

אא

ילדה שלי,

אומרים שגיל ההתבגרות זה גיל מורכב, שיש חיכוכים בין אימהות ובנות. כל כך הרבה פעמים אני שומעת סביבי משפטים כמו "אימא שלי לא מבינה אותי", "איך היא מדברת אלי?", "אני לא מסוגלת לשתף אותה". או גרוע יותר, "היא השאירה לי צלקות". כל כך שכיח לראות בנות שמתייעצות על הקשר הנפיץ בינן לבין אימא שלהן, מתייפחות על העוולות שנעשו להן.

אני גם שומעת סביבי הרבה אימהות. אימהות שלא מבינות לאן נעלמה הילדה שלהן, למה היא מסתגרת סרה וזועפת בחדר. כל כך הרבה פעמים שמעתי, "מה אני אעשה אתה", "היא תהרוס לי את הבריאות". כל כך שכיח לראות אימהות מודאגות, בוכיות,  קרועות, מבכות על הקשר הנפיץ בינן לבין ילדתן.

את האמת, יפה שלי,

גם אני בוכה על הקשר עם אימא. אני כותבת לך, והדמעות מסמאות את עיני. אימא שלי אישה טובה, טובה מאד. אבל מלחמות החיים הפכו אותה ללוחמת קשוחה. היא דואגת, מבשלת, מכבסת, מתפקדת. בעיקר מתפקדת. כל כך הרבה פעמים אני חולמת על חיבוק, נשיקה, מילה טובה. כמה אני חולמת שנשב לשוחח, שאספר לה על הפחדים שלי, שתקרא לי "מותק". היא לא אשמה, היא לא יודעת איך. פעם נלחמתי, היום כבר הרמתי ידיים. פעם הכרחתי את עצמי לשתף אותה, היום אני בעיקר מניחה לה.

אבל בובה שלי,

אני לא מרשה לך לוותר לי!!! לא מרשה לך לוותר עלי.

אני נשבעתי מזמן, בלילות שבהם בכיתי לשמיים ובקשתי כתף לנוח עליה. נשבעתי שאני אהיה חברה שלך, המשענת שלך, החיים שלך, אימא שלך.

הבטחתי, ואני מבטיחה לעצמי כל הזמן, שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. שאני את המעגל הזה - אעצור, שאני אהיה אימא מכילה, אוהבת, דואגת ומחבקת.

ואם אני אשכח לפעמים, ואם תרגישי שאני לא מספיק מבינה אותך, תבטיחי לי שתספרי לי, תבטיחי לי שתבקשי חיבוק, שלא תתביישי לומר שאת רוצה נשיקה.

רוצה להרגיש כל נים ונים שלך, לקחת ממך כל כאב, להגן עלייך.

תבטיחי לי שלא תבכי בלילה, שלא תרגישי לבד, שאני אהיה כתובת בשבילך.

שתהיי מספיק פתוחה כדי לספר לי מה מעיק עלייך, כן מאמי, גם אם זה, חס ושלום, בגללי.

אין לך מושג כמה אני מחכה לך, כמה אני כמהה להחזיק אותך בידיים, לנשום אותך. אין לך מושג  כמה אני אוהבת אותך. אוהבת אהבה גדולה בלי תנאי.

אני נשבעתי,

מבטיחה שתהיי שלי?

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור החדש של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:בכיהמכתב שלא יישלח לעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה