חדשות בארץ

התברר באופן סופי: השריפה בחיפה - פיגוע טרור

חקירת המשטרה והכבאות הגיעו למסקנה ברורה מעל לכל ספק כי השריפה בחיפה נגרמה מהצתה

חיפה בוערת (צילום: שמואל ברזילי)חיפה בוערת (צילום: שמואל ברזילי)
אא

היום (ראשון) עודכנו ראש הממשלה והשרים כי ממצאי חקירת המשטרה והכבאות מצביעים על כך שהשריפה בחיפה היא הצתה על רקע לאומני - כך דווח בערוץ 10.

מוקדם יותר, הצהיר שר הפנים אריה דרעי בשיחה עם גלי צה"ל, כי "מי שייתפס כמצית בכוונה משיקול לאומני - אני אתחיל אתו הליך של ביטול מעמד".

"אי אפשר שמדינה תיתן את הלחי השנייה למי שרוצה לבוא ולפגוע בתושביה", אמר שר הפנים, "זה הדבר ההרתעתי ביותר שאני חושב שיש לאותם אלה או למשפחות ששולחות את הילדים שלהן ולא מחנכות אותם".

במהלך ביקור בנטף, אמר הנשיא ראובן ריבלין כי "טרור הוא טרור בכל מקום שבו הוא נמצא", וכי "יש להתייחס בכל חומרת הדין אל מי שלא בוחל בדבר כדי לגרום ללהבות שיכולות לקרוע קרע כדי שלא נוכל לחיות כאן יחד".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר כי צריך למצות את הדין ולשלוח למאסרי עולם את המציתים, ואף לשקול להרוס את בתיהם. ארדן אמר כי אדם שרוצה לשרוף בית על יושביו צריך לקחת בחשבון שגם ביתו עלול להיהרס. השר שיבח את ההחלטה להביא את הסופר טנקר מארצות הברית.

בסוף השבוע האחרון השתוללו שריפות ברחבי הארץ, כאשר רק בשבת פרצו 186 שריפות חדשות. בחסדי שמים הצליחו לוחמי האש הצליחו להתגבר על השריפות כולן.

צוות הכיבוי כלל כ-2000 לוחמי אש, 450 אנשי פיקוד העורף, ו-69 לוחמים מקפריסין. כן הופעלו מטוסים מעשר מדינות, ובראשם הסופרטנקר הענק, שהגיע במיוחד מארה"ב לבקשתה של ישראל.

נזקי השריפות הם עצומים. בחיפה בלבד כילו הדליקות 2800 דונם, ובכל אזורי הארץ יותר מ-30 אלף דונם. בחיפה נשרפו יותר דירות מאשר בכל עיר אחרת, כאשר בעירייה ציינו כי 527 דירות נשרפו כליל ויותר מ-1000 תושבים נותרו חסרי גג.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:שריפההצתהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה