חדשות בארץ

הכירו את מוקד 110 החדש של משטרת ישראל

החל מהיום, מוקד 100 של משטרת ישראל יאכן אוטומטית שיחות נכנסות. התקשרתם למשטרה? מיקומכם יופיע על המסך

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הפיץ אתמול (שלישי) תזכיר חוק הקובע שמוקד 100 יאכן אוטומטית שיחות נכנסות, ומיקומו של המתקשר יופיע מידית על מסכו של המוקדן.

האיכון האוטומטי יוביל לכך שהמשטרה תוכל להגיע אל מחייג השיחה במהירות ומבלי לבזבז זמן יקר על הסברים באשר למיקומו.

בנוסף, הצעה זו תסייע למשטרה להעביר את הדיווח באופן מיידי אל גופים נוספים כמו גופי רפואה והצלה, תסייע בידי המשטרה במקרים בהם המתקשר נמצא במצב מצוקה ואינו יכול לדבר, ותקצר כאמור את טווחי הזמן באופן משמעותי, כך שיוכל לסייע למשל לאדם הלכוד בעת שריפה או אדם שנחטף

בשל כך שחלק מהפונים למשטרה מעדיפים כי מיקומם לא ייחשף, הוחלט כי המשטרה תפתח את מוקד 110, בו המערכת לא תאכן את מספר הטלפון של הפונה. על כן, אזרחים שירצו להתקשר לברר מידע בלבד או לדווח על אירוע מבלי שמיקומם יאוכן על ידי המוקד באופן אוטומטי יוכלו להתקשר למוקד 110.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שיזם את ההצעה, אמר: "זמן התגובה של המשטרה לשיחת חירום שמגיעה למוקד 100 הוא לעיתים ההבדל בין חיים ומוות, לכן, איכון של השיחות הנכנסות יאפשר למשטרה לפעול בצורה מהירה ויעילה יותר ובכך לשפר את המענה בשעת חירום ובשגרה".

יצוין כי איכון אוטומטי של אנשים הפונים למוקדי חירום, נהוג במקומות שונים בעולם כמו בארה"ב במוקד החירום 911, בריטניה ומדינות נוספות באירופה, המאפשרות הנגשה לרשויות החירום אודות מיקום המתקשר בעת אירוע חירום.

תגיות:משטרהמוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה