חדשות בארץ

האם הסטטוס קוו נפרץ? הצעה מהפכנית של הנשיא

הנשיא ריבלין מציע מהפך בנושא הדת במדינה: "כשרות, חמץ ושבת וכן הפרדה מגדרית - ייקבעו ברמה העירונית ולא ברמה הלאומית"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אחרי שנים שבהם מועלה שוב ושוב הנושא של דת והלכה במדינה, התבטא היום (רביעי) הנשיא ריבלין באופן מהפכני בנושא. היה זה במסגרת הפורום הבינלאומי שנערך על ידי הספרייה הלאומית, ודן בגורלו של עידן החילון.

הנשיא ריבלין הקדים והדגיש: "איני מבקש לפתור את כל מה שלא פתיר, רק מבקש לתהות שמא ייתכן ובאה העת להעתיק את הוויכוח בנושאי דת ומדינה מן המישור הממלכתי אל המישור האזורי והקהילתי. כך אולי נצליח לייצר פשרות טובות יותר אם ניתן לכמה שיותר מהמגזרים את מבוקשם הכמעט מלא".

הוא גם הדגים: "ההחלטה האם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, צריכה להתקבל ברמה המקומית ולא ברמה הלאומית. הרי ממילא ברור שכאשר תחבורה ציבורית בשבת היא שאלה לאומית, אנו נגררים למשחק סכום אפס ידוע מראש בין 'מדינת תל אביב' ל'מדינת בני ברק'. זאת בעוד שכולנו יודעים ששתי ערים חשובות אלו יכולות ויודעות לקיים ביניהן יחסי שכנות מצוינים כשרק ניתן להן המנדט לקבל החלטות נכונות ומותאמות עבורן".

הנשיא נשא את נאומו לפני כ-80 מנהיגים, חוקרים, יוצרים ואנשי רוח מהארץ ומהעולם. כאשר שאלוהו מה גרם לו להציע את הצעתו, הוא הדגיש: "המציאות השבטית בישראל מחייבת אותנו לתת מקום לפתרונות אזוריים אשר מחלצים אותנו מאותו מסלול התנגשות פוליטי ידוע מראש. ייתכן שאופי ומידת הביטוי של הצביון היהודי בספירה הציבורית – כשרות, חמץ ושבת ועד הפרדה מגדרית צריך להיקבע בעיקר ברמה המקומית, העירונית ואף השכונתית, ולא ברמה הלאומית".

תגיות:רובי ריבליןדת ומדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה