חדשות בארץ

משרד השיכון יורה לקבלנים על הכנסת סעיף ’היתר עיסקה’ כהלכה

חוזי הרכישה בין קבלנים לרוכשי דירות במסגרת הפרויקטים של 'מחיר למשתכן' יכללו סעיף של 'היתר עיסקה' כהלכה

 חבר כנסת יעקב אשר (צילום: פלאש 90) חבר כנסת יעקב אשר (צילום: פלאש 90)
אא

משרד השיכון הודיע במענה לפנייתו של ח"כ יעקב אשר על תיקון החוזים האחידים בחוזי הרכישה בין הקבלנים לרוכשי דירות במסגרת הפרויקטים של "מחיר למשתכן" כך שהחוזה יכלול סעיף של היתר עיסקה כהלכה.

כידוע, כחלק מנהלי מחיר למשתכן מחויבים הקבלנים להחתים את רוכשי הדירות על חוזי רכישה הדירות על חוזי רכישה בנוסח אחיד, כשבחוזה נקבע מסגרת תנאים קבועה שאושרה על ידי משרד הבינוי והשיכון, באחד מסעיפי החוזה מופיע עדכון לעלות הרכישה באמצעות תשלומי ריבית והצמדה, סעיף זה מעלה חשש של איסור ריבית.

משום כך, פנה ח"כ יעקב אשר ודרש כי חוזה הרכישה יותאם לפי ההלכה היהודית, כאשר סעיף הריבית וההצמדה יתאפשרו ללא כל חשש, עם 'היתר עיסקה' כדין.

בפנייתו למחלקה המשפטית במשרד הבינוי, הסביר ח"כ אשר כי איסור ריבית מהווה מכשול לכל רוכש דירה, ומשום כך יש להנחות את הקבלנים להכניס סעיף 'היתר עיסקה' כדת וכדין בהתאם לבקשת הרוכש.

משרד השיכון נענה לפנייתו של ח"כ אשר, והודיע כי יוציא הנחיה לקבלנים על הוספת סעיף של 'היתר עיסקה' כהלכה,  בנוסח החוזים האחידים הנחתמים בין רוכשי הדירות לקבלנים ככל והרכוש ידרוש הכללת היתר עיסקה בחוזה. 

הרצאה חשובה בנושא מאת הרב ירון מרדכי: מהות איסור ריבית? האם ריבית שייכת דווקא בהלוואות כסף? באלו דברים צריך הלווה להיזהר? ומהו היתר עיסקה?

 
עוד בנושא: ריבית - היא אחת המצוות הכי פחות מדוברות היום, אך אחת החשובות דאורייתא ממש. למרות זאת, מסתבר שאנחנו נכשלים בה. ראיון חשוב עם הרב פנחס וינד, פוסק בענייני ריבית.
תגיות:משרד השיכוןריביתיעקב אשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה