חדשות בעולם

מדהים: הכלב ששומר על הפעוטה הסוכרתית, ומתריע על שינויי הסוכר בדמה

באדי הוא לא עוד 'כלב' אלא חבר על ארבע שמציל חיים מדי יום. חברה הטוב ביותר של סיידי – ילדת תסמונת דאון מתוקה בת שנתיים, שחולה בסוכרת סוג 1. תפקידו של באדי, כלב מזן לברדור, הוא לרחרח את סיידי ולהתריע במקרה שהסוכר בדמה, גבוה או נמוך מדי

סיידי וכלבה הטוב, באדי (צילום מסך יוטיוב)סיידי וכלבה הטוב, באדי (צילום מסך יוטיוב)
אא

באדי הוא לא עוד 'כלב' אלא חבר על ארבע שמציל חיים מדי יום. חברה הטוב ביותר של סיידי – ילדת תסמונת דאון מתוקה בת שנתיים, שחולה בסוכרת סוג 1. תפקידו של באדי, כלב מזן לברדור, הוא לרחרח את סיידי ולהתריע במקרה שהסוכר בדמה, גבוה או נמוך מדי.

"כשרק שמענו על הפתרון הזה, מאוד חששנו", מספרת מישל בת ה-46, אמה של סיידי. "בכל זאת, להכניס כלב כל כך גדול הביתה, ו'לסמוך' עליו שהוא יידע לעשות את העבודה כמו שצריך, זה לא דבר פשוט. הרי מדובר בחייה של בתנו היקרה".

מחלת הסוכרת התגלתה אצל סיידי כשהייתה בת שנה וחודש. "הרופאים אמרו לנו שהלבלב שלה חלש מדי, ושהוא לא מספיק לייצר אינסולין. התוצאה היא שרמה גבוהה או נמוכה מדי של סוכר בדם, מסוכנת ועשויה לגרור אחריה מוות. זה היה השלב שבו התחלנו לתור אחר פתרונות מעשיים לבעיה.

"לראות את סיידי במצב הזה, לפני שקיבלה את עזרתו של באדי – היה פשוט נורא. חששנו מאוד לחייה, וכל הזמן היינו צריכים לדקור אותה באצבעה כדי לבדוק את רמות הסוכר בדם. זה היה סבל בלתי יתואר, גם לנו וגם לה. היינו מותשים מדאגה, כך שכבר לא היה לנו אכפת לנסות כמעט כל דבר".

ואז נחשפו לשיטה זו, במסגרתה עוברים כלבי לברדור מסע אימונים ארוך שבסופו יוכשרו לעבוד עם סוכרתיים. על ידי חוש הריח, לומדים הכלבים לזהות את רמת הסוכר בדם, ולנבוח כאשר היא גבוהה או נמוכה מדי. "כשרמת הסוכר בדם גבוהה, ריח הפה יהיה כשל פרי רקוב", מסבירה מישל. "וכשהרמה נמוכה, יהיה זה ריח מתכתי".

אז הגיעו הוריה של סיידי, גרג ומישל, להחלטה לאמץ את באדי – שהגיע ב'עסקת חבילה' יחד עם המאמנת שלו, קייסי אוונס. "מפני שסיידי כמעט ולא יכולה לתקשר מילולית, הבנתי שיש צורך בכלב מיוחד, שלא רק יזהה את רמת הסוכר בדמה של סיידי ויתריע על כך, אלא גם יהפוך לה לעזר בדברים אחרים. זה אמנם לקח הרבה זמן לאתר כלב שיתאים לצרכיה של סיידי, אבל המאמץ השתלם. באדי וסיידי הסתדרו כבר מהרגע הראשון שנפגשו, והיה ברור שהוא כאן בשביל להישאר אתנו".

תגיות:כלביםסוכרתילדיםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה