חדשות בארץ

ח"כ ביטן: "הרשימה המשותפת לא מייצגת את ערביי ישראל"

יו"ר הקואליציה אומר הבוקר כי הוא עומד מאחורי דבריו: "כמה שפחות מצביעים לרשימה המשותפת המסיתה יהיה טוב יותר"

דוד ביטן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)דוד ביטן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, לא מתחרט על דבריו: הבוקר (ראשון) אמר בראיון לערוץ 2 כי "כמה שפחות מצביעים לרשימה המשותפת המסיתה יהיה טוב יותר". עוד הוסיף ביטן כי "היום בכפרים ובערים הערביות מבינים שהם (אנשי הרשימה המשותפת) לא מייצגים אותם".

הסערה הפוליטית החלה כאשר ח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה, אמר כי "היה עדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי. 95% מכלל ערביי ישראל בוחרים ברשימה המשותפת שלא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלשתיני".

הדברים עוררו תגובות סוערות מהאופוזיציה. את ביטן תקפו חברי הכנסת לפיד כמו גם ח"כ הרצוג. ח"כ זוהיר בהלול קבע כי "יש לחקור את האמירות של ח"כ ביטן בחשד להסתה ושלילת אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל". את דבריו אלו כתב בהלול בפנייתו ליועץ המשפטי של הממשלה.

עוד הוסיף ח"כ בהלול: "יו"ר קואליציה הוא סמל שלטון ולא אישיות עצמאית. הדברים שנשמעו היום מפי ח"כ ביטן מבטאים רצון הולך וגובר של הממשלה לדחוק את הציבור הערבי אל מחוץ ללגיטימיות הציבורית ולהצר את הזכויות הבסיסיות ביותר. זוהי שעת המבחן של כל שומרי הסף להוכיח כי לא ניתן לדרוס את הדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ גובארין קרא לפיטוריו של ביטן בעקבות דבריו, ואמר: "במדינה מתוקנת דברי גזענות כאלה היו מביאים לפיטוריו המידיים של יו"ר קואליציה. נראה שחברי הממשלה בישראל לא רק שאיבדו כל חוש של אחריו ומוסריות, אלא שהם מפגינים בורות בלקחי ההיסטוריה של העם שלהם".

תגיות:ח"כ דוד ביטןערבי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה