חדשות בארץ

בשל תנאי מזג האוויר באיטליה: דחייה בהמראת מטוסי ה-F-35

בחיל האוויר הישראלי נערכים לקראת הגעתם של שני מטוסי F-35 אל בסיס נבטים שבנגב

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צמד מטוסי ה-F-35, המכונים "אדיר", ינחתו היום אחר הצהריים בישראל. הנחיתה, שתוכננה להיות בשעה 14:00 תידחה בשל תנאי מזג האוויר באיטליה, משם יגיע המטוס. מדובר צה"ל נמסר: "בשל תנאי מזג אוויר שאינם מאפשרים המראת המטוסים מאיטליה, תידחה המראת המטוסים בזמן קצר".

המסע של המטוסים מארצות הברית לישראל מתבצע במצב מנהלתי ולא מבצעי, כלומר ללא חימוש ותחת נוהלי בטיחות מחמירים. המטוסים אמורים היו לנחות בצהריים בבסיס נבטים ולהתקבל בטקס שלכבודו הגיע גם שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר. למרות העיכוב הצפוי, הטקס, בבסיס נבטים בנגב, אמור להתחיל בזמן ובמהלכו ינחתו המטוסים.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר: "היום נקבל בבסיס חיל האוויר בנבטים את מטוס ה-F-35 - ''אדיר'' - שמצטרף לשורותינו ויהווה עוד מרכיב בשמירת העליונות האווירית שלנו באזור. חיל אוויר חזק משמעו צה"ל חזק, וצה"ל חזק משמעו מדינת ישראל חזקה ועם ישראל חזק. אנו מודים גם למזכיר ההגנה קרטר שזה אך סמלי שכהונתו מסתיימת בסמוך להגעת המטוסים האלו לישראל כי קרטר, כמו העם האמריקני כולו, הוא ידיד אדיר של ישראל. הטובים לטיס, המטוסים הטובים לטייסים, ויחד נשמור על ביטחון ישראל".

מהנדסי מטוס ה-F-35 בנו אותו מלכתחילה מתוך מחשבה על שילוב יכולות חמקנות. יכולות אלו מאפשרת לו לתמוך בצורה יעילה במשימות מגוונות באזורים מאוימים שבהם התקשה בעבר חיל האוויר הישראלי להפעיל כלי טיס. באמצעות ה"אדיר", ניתן יהיה לפעול מעל אזורים מאוימים ולתקוף מטרות באוויר ובקרקע, עוד לפני שזוהה על ידי גורמים עוינים. כמו כן מקווים בחיל האוויר כי המטוס יוכל לאסוף מידע מודיעיני מבלי שאף אחד יבחין בו ולחזור לבסיס האם.

עם זאת, חשוב לציין כי לא מדובר ביכולת חמקנות של 100%. מבקרי פרויקט ה-F-35 טוענים כי בתצורה החמקנית יכול המטוס לשאת רק שני טון חימוש, וכי בשל כך שהוא מטוס שעדיין נמצא בתהליך פיתוח, יש בו מאות תקלות שטרם נפתרו. למרות זאת, בחיל האוויר הישראלי מדגישים כי אף אחת מהתקלות שהתגלו עד כה לא מעכבת את תהליך ההכשרה וההכרזה על הטייסת כמבצעית. 

תגיות:חיל האווירמטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה