חדשות בארץ

מסתמן פתרון למשבר עמונה: התושבים יפונו לאתר סמוך למשך שנתיים לפחות

פתרון אפשרי, שזכה לאישורו של היועץ המשפטי לממשלה, מציע כי התושבים יישארו במקום סמוך על ההר למשך שנתיים לפחות

עמונה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)עמונה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

תפנית משמעותית התפתחה אמש בנושא הבוער והכואב של פינוי עמונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והשרים בנט ושקד הגיעו אתמול (שני) להסדר שיאפשר להישאר על ההר גם לאחר הפינוי למשך תקופה ממושכת.

על פי המתווה שהושג, במסגרת פתרון של "נכסי נפקדים" יוכשרו חלקות נוספות על ההר, ובכך יישארו תושבי עמונה סמוך מאוד ליישוב המקורי. הסיכום הוצג אתמול וזכה לאישורו של היועץ המשפטי לממשלה.

באם יתקבל הרעיון, תבקש המדינה מבג"ץ אורכה של חודש נוסף בפינוי, כדי להיערך אליו ולהכין את התשתיות כראוי. במערכת הביטחון מקווים שהסדר כזה ימנע את הפינוי בכוח, ויביא לפינוי מוסכם ומסודר של התושבים.

כזכור, מתווה נכסי נפקדים הוא שימוש בקרקעות פלשתיניות סמוכות, עליהן לא הוגשו התנגדויות. עד כה, מתוך 35 חלקות עליהן שוכנים תושבי עמונה, הוגשו תביעות בעלות מצד פלשתינים על 33 מתוכים. עם זאת, היועץ המשפטי, שקד, בנט ונתניהו אפשרו אמש ללכת להליך הנקרא "פירוק שותפות", במסגרתה יקבלו הפלשתינים בעלות רק על חלק מתוך אותו שטח אדמה שתבעו. בכך יתאפשר להשתמש בשטחים נרחבים יותר, הסמוכים למיקומה של עמונה כיום.

על פי המתווה החדש, יוכלו התושבים להישאר על הקרקע למשך שנתיים לפחות, עד שיימצא עבורם פתרון קבע.

בפתח ישיבת סיעתו, אמר אתמול נפתלי בנט כי "הצלחנו לגבש מתווה טוב ועמדנו ביעד שהצבנו לעצמנו: השארת עמונה על ההר. מדובר במתווה שנותן אופק לתקופה ארוכה, על שטח גדול שמכיל את כל המשפחות עם פוטנציאל התרחבות". בנט הוסיף וציין כי "העתקת יישוב כלשהו היא עוול, ואנחנו כואבים אותו יחד עם התושבים. אך בנסיבות שנוצרו הצלחנו להשאיר את תושבי עמונה על ההר, לצד ההישג ההיסטורי שהבאנו בשבוע שעבר עם העברת חוק ההסדרה".

בנט המשיך ואמר כי "אסור בשום מצב ובשום תנאי ולמען שום מטרה להפעיל אלימות. אני מודה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה על הגיענו להישג הזה ועל המאמצים המשותפים".

תגיות:עמונההיועץ המשפטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה