בריאות ותזונה

לא תאמינו מהו החפץ המזוהם ביותר בבית

החפץ המזוהם ביותר בבית הוא דווקא ה'סקוטשברייט', עמו אנו מנקים את כלי האוכל שלנו. על פי מחקר, כריות הניקוי מזוהמות פי 200,000 מאשר האסלה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקרים מאוניברסיטת אריזונה מצאו כי החפץ המזוהם ביותר בבית הוא דווקא החפץ עמו אנו מנקים את כלי האוכל שלנו, ה'סקוטשברייט'. ממחקרם נראה כי כריות המיקוי הללו עשויות להכיל חיידקים בכמות של פי 200,000 מאשר האסלה.

החוקרים מסבירים את הממצאים המפתיעים בכך שבעוד מרקמו של מושב האסלה הוא חלק, והוא לרוב מנוקה באקונומיקה או בחומרים אנטי בקטריאליים נוספים, הוא לרוב נקי. עם זאת, כריות הניקוי, המכילות שאריות רבות של אוכל ומתנקות רק במים וסבון – מכילות כמויות עצומות של חיידקים, והעובדה שהן לחות רוב הזמן מאפשרת לחיידקים להתרבות.

כריות הניקוי מכילות חיידקים רבים, ביניהם מצאו חיידקי מעיים כמו סלמונלה, שיגלה ואי קולי. אחד המחקרים שבדק מגוון רב של כריות ניקוי, מצא כי 10% מהן הכילו את חיידק הסלמונלה, גם כאשר כרית הניקוי הייתה נקייה יחסית, ולא היו עליה שיירי מזון נראים לעין.

כיצד נשמור על כריות הניקוי מחיידקים? משרד הבריאות האמריקני בדק מספר שיטות לחיטוי הכריות, ומצא כי הדרך היעילה ביותר להשמיד את החיידקים היא באמצעות חימום כרית הניקוי במיקרוגל למשך דקה ולאחר מכן שטיפתה בתוכנית הדחה מלאה במדיח הכלים. פעולות אלה הצליחו להשמיד 99.9% מהחיידקים שנבדקו. 

אפשרות נוספת היא לחטא את כרית הניקוי באמצעות השרייתה בכלי עם מים רותחים המגיעים ל-60 מעלות צלזיוס. בכל מקרה, בעקבות מסקנות המחקר, ממליצים החוקרים להחליף את כריות הניקוי בתדירות גבוהה. 

תגיות:ניקיוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה