חדשות בארץ

הנה זה בא: מחאתו של ח"כ טרכטנברג, בעקבות חוקי ’משטרת הצניעות’ של הכנסת

בעקבות אכיפת תקנון הצניעות בכנסת, מחאה רבתי התקיימה היום (ד') בכניסה למשכן, כנגד קוד הלבוש החדש. ח"כ מנואל טרכטנברג 'הגדיל לעשות' כשפשט את חולצתו, נשאר בגופייה ואמר: "אני אתעקש על כך שנשים צעירות, לא יופלו על ידי משטרות צניעות בכניסה לכנסת"

ח"כ מנואל טרכטנברג (צילום מסך יוטיוב)ח"כ מנואל טרכטנברג (צילום מסך יוטיוב)
אא

מהומה קמה היום (ד') בכניסה לכנסת, לאחר שבשבוע האחרון עוכבו מספר יועצות פרלמנטריות על ידי המאבטחות, בשל הגעתן בלבוש שאינו תואם לדרישות התקנון החדש, ואינו הולם את קוד הלבוש המתבקש.

במהומה בלט ביותר ח"כ מנואל טרכטנברג, שקיבל טלפון מאחת העוזרות הפרלמנטריות שעוכבו – בעת שנכח בדיון בוועדת הכספים. "באתי לחלץ אותה משם", הסביר ח"כ טרכטנברג בראיון שנעשה עמו ברדיו, בתכניתה של יעל דן. "כנראה ניתנה הוראה מגבוה להשליט פה משטר טאליבן, והחליטו שהיא לא תיכנס".

בדבריו טען טרכטנברג כי היועצות הושפלו וכי לדעתו מדובר באפליה נגד נשים, שלא יכל להישאר אדיש כלפיה. "הורדתי את המעיל ואת החולצה, ויכולתי להיכנס. כלומר, יש פה משהו מכוון נגד נשים צעירות, ואי אפשר לתת לזה יד", הסביר והבטיח: "אני אתעקש על כך שנשים צעירות לא יופלו על ידי משטרות צניעות בכניסה לכנסת. אתעקש על כך שהעוזרות הפרלמנטריות יוכלו לעשות את מלאכתן.

כל הסערה החלה לאחר שח"כ מירב מיכאלי, פרסמה פוסט שיידע את הציבור על דבר עיכובה של העוזרת הפרלמנטרית שלה, שקד חסון, שלא הורשתה להיכנס למתחם המשכן בשל לבושה. "שקד חסון, היועצת המצוינת שלי, עמדה כמעט שעה בבידוק בכניסה לכנסת, בגלל אורך השמלה שלה שלא עבר את הבדיקה הקפדנית של השומרים", כתבה מיכאלי. "כן, כן. לא פחות מחמישה שומרים עמדו שם, והחליטו שהלבוש שלה לא מאפשר לה להיכנס לעשות את עבודתה בכנסת.

"רק בהתערבות שלי מול מנכ"ל הכנסת כדי לפתור את הביזיון הזה, שקד קיבלה אחרי שעה אישור להיכנס. זה לגמרי ראוי שיהיה קוד לבוש להופעה מכובדת לעבודה בכנסת, אבל אין מצב שיהיו בכנסת משמרות צניעות. לבוש מכובד לא יכול להיות שם קוד להחפצה ואמצעי לדיכוי נשים.

"מיותר לציין שהבדיקה ה'אופנתית' בכניסה, מחמירה יותר עם נשים מאשר עם גברים, נכון? ובכן, לא איפה שאנחנו מהוות כבר רבע מבית המחוקקים. זאת חייבת להות הפעם האחרונה שהסיטואציה המשפילה הזו קורית, למי מהיועצות או המבקרות", היא כותבת ומסיימת בלשון שאינה משתמעת לשני פנים: "כדאי שלא נצטרך לנהל מאבק בעניין הזה. הופעה מכובדת כן, אבל לא משמרות צניעות".

תגיות:צניעותכנסתמחאהתקנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה