חדשות בארץ

ברגע האחרון: מתווה חדש הוצע הלילה לתושבי עמונה

במהלך הלילה גיבשו ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט מתווה חדש. לפיו, 24 משפחות יוכלו להישאר על ההר בחלקה סמוכה. הבוקר יכריעו התושבים האם לקבל את המתווה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ונציגי תושבי עמונה גיבשו הלילה (ראשון) מתווה חדש לפתרון בעיית היישוב. על פי המתווה, 24 משפחות יוכלו להישאר על ההר בחלקה סמוכה, לעומת 12 במתווה הקודם שנדחה על-ידי התושבים.

אם המתווה יאושר על ידי התושבים, העבודות בחלקה 38 יחלו באופן מיידי. במקבלי, המדינה תבקש מבג"ץ לדחות את הפינוי ב-30 יום.

הבוקר בשעה 8:00 יתכנסו תושבי עמונה כדי להצביע על המתווה החדש, ועל פי ההערכות התושבים צפויים לאשר את המתווה.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

אמש (מוצאי שבת) דווח כי כוחות גדולים של צה"ל נערכים להרס עמונה. הכוחות החלו לחסום צירים וצמתים באזור הישוב עפרה, זאת במטרה למנוע מפעילי ימין להגיע למקום ולהיאבק בכוחות הביטחון.

בינתיים, יותר מאלף איש הגיעו בסוף השבוע האחרון לעמונה במטרה להתנגד לפינוי הצפוי. התושבים אירחו את הבאים מכל רחבי הארץ במהלך השבת. כן נערכה שיחה מקדימה של הנהגת התושבים עם בני הנוער שהגיעו למקום, אשר התבקשו לא להתנגד באלימות לכוחות הביטחון.

לפי הערכות, הפינוי, אם יקרה, צפוי להיות בימים הקרובים והכוחות כבר מוכנים. כוחות התגבור הצה"ליים נפרסו באזור המאחז חלקם כבר לפני כמה ימים, אך הם לא ייקחו חלק בפינוי עצמו אלא באבטחה שמסביב. חיילים שמשרתים באוגדת איו"ש הצטוו על ידי מפקדיהם לא לדבר על מועד הפינוי המדויק כדי להקשות על היערכות המתבצרים.

תגיות:פינויעמונהמתווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה