חדשות בארץ

סגן מנהל בית החולים חושף: שובתי הרעב אוכלים בסתר

"אני שובר את הראש איך ילד בן 19, רזה כמו גפרור, לא אכל שלושה חודשים עוד לא מת, עד שמצאתי על הארונית בשקית לידו מיץ סוכר"

בקבוק שתייה ואוכל שהוברחו לביה"חבקבוק שתייה ואוכל שהוברחו לביה"ח
אא

בימים האחרונים הודיעו שני האסירים המנהליים אנס שדיד ואחמד אבו פארה כי החליטו להחמיר את שביתת הרעב שגזרו על עצמם לפני שלושה חודשים, ובנוסף לאי האכילה הם יפסיקו גם לשתות. ההחלטה התקבלה כמחאה על כך שבית המשפט לא התחשב בשביתת הרעב שלהם, וקבע כי עליהם להישאר במעצר מנהלי.

מכתב שמתפרסם היום (ראשון) ונכתב על ידי סגן מנהל בית החולים אסף הרופא, בו מאושפזים השניים, חושף ששובתי הרעב למעשה כלל לא שובתים, וכי הם אוכלים בסתר. למכתבו המסעיר צירף סגן המנהל אף תמונה, בה רואים, לטענתו, את האוכל והשתייה שהגניבו לתוך בית החולים – כך פורסם הבוקר ב-mako.

במכתבו, כותב סגן מנהל בית החולים את ההפתעה שחש כשגילה בשקית על יד החולה מיץ סוכר. "אני שובר את הראש איך ילד בן 19, רזה כמו גפרור, עוד לא מת, והיום פתאום נתן יפה שתן", כתב. "עד שמצאתי על הארונית בשקית לידו מיץ סוכר. לשדיד יש גם תיק שהוא אינו מוכן שניגע בתכולתו", הוסיף הרופא וסיפר.

בתביעה שהוגשה בחודש שעבר, ביקשו שני העצירים מבית המשפט שיבטל את הצו המנהלי המורה על מעצרם. בית המשפט דחה את הבקשה, והשיב כי על פי חומר החקירה שהובא בפניו, השניים מהווים סכנה וכי עליהם להישאר במעצר.

כזכור, לפני עשרה חודשים, בפברואר 2016 שוחרר האסיר המנהלי שובת הרעב מוחמד אל קיק, לאחר יותר משלושה חודשים בהם לא אכל. מעצרו של אל קיק הוביל להפגנות תמיכה רבות ולגל של זעם ברחבי המגזר הערבי בישראל וברשות הפלסטינית.

בשנתיים האחרונות, שחררה ישראל שני שובתי רעב נוספים מללבד אל-קיק, בעקבות החמרה במצבם: לפני כשנה שוחרר פעיל הג'יהאד האסלאמי מוחמד עלאן, ששבת רעב במשך 67 ימים. חצי שנה לפני כן שוחרר העציר חדר עדנאן, פעיל ג'יהאד ששבת רעב במשך 55 ימים.

תגיות:רעבבית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה