חדשות בארץ

השר אלקין: "להרחיק את גטאס מהכנסת במסגרת חוק ההדחה"

ח"כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת חשוד בהברחת ניידים למחבלים פלסטיניים בכלא קציעות. ח"כים מתאגדים בתמיכה להדחתו

ח’’כ באסל גטאס (צילום: פלאש 90)ח’’כ באסל גטאס (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (שני) פנה השר זאב אלקין לחברי הכנסת, וביקש מהם לתמוך בהדחתו של ח"כ באסל גטאס, חשוד כי הבריח 12 טלפונים סלולריים למחבלים בכלא קציעות. "ההליך הפלילי ייקח הרבה מאוד זמן", אמר אלקין, "אין שום סיבה שבעולם שהוא ימשיך כל הזמן הזה לכהן בכנסת, לקבל משכורת על חשבון הציבור ולנצל את חסינותו ומעמדו לתמיכה בטרור. בואו נשים לזה קץ".

אלקין מבקש להפעיל את חוק ההדחה, שאושר בכנסת לפני מספר חודשים. על פי החוק. ניתן להדיח ח"כ כאשר הוא שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מסית לגזענות, תומך במדינת אויב או בארגון טרור.  להדחה עצמה דרוש רוב של 90 חברי כנסת, וכדי להתחיל את הליך ההדחה דרושות 70 חתימות של חברי כנסת.

אלקין פנה לחברי הכנסת וביקש מהם לצרף את חתימותיהם. "אני מבקש מכם לצרף את חתימתכם לפנייה שאני יוזם היום להפעלת המנגנון בחוק שאושר בקדנציה הזו, אותו קידמתי לפי בקשת ראש הממשלה, ולפעול יחד כדי להרחיק את ח"כ באסל גטאס באופן מיידי. העובדות הן ברורות, ולמרות זאת ח"כ באסל גטאס לא מביע שום חרטה", אמר.

אתמול (ראשון) אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן ל-ynet כי "רק לפני כמה חודשים עמד חבר הכנסת גטאס דקת דומייה, יחד עם המשפחות של הרוצחים והמחבלים מגל הטרור האחרון שחווינו בירושלים". ארדן הוסיף והזכיר את סירובו של גטאס להשתתף בהלווייתו של פרס: "הוא אמר ששמעון פרס הוא פושע מלחמה, הוא אדם שהשתתף במשט נגד המדינה וכהזדהות עם שטח האויב ברצועת עזה. אדם כזה ודאי שלא צריך להיות בכנסת, אלא בכלא". 

ארדן הוסיף: "אני חושב שהפעם צריך לנהוג בחוכמה ולמצות, בהנחה שהראיות נגדו יוכחו, את כל הכלים המשפטיים שיש לנו. אני מקווה שהדברים יוכחו והוא ייעצר ובסוף יעמוד לדין וייכנס לכלא למספר שנים".

בחיפוש שנעשה לאחר פגישות בין גטאס לבין אסירים ביטחוניים בכלא קציעות, נמצאו אצל אסיר העולם וליד דקה, חבר בחולייה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם הי"ד ב-1984, ואצל האסיר באסל בזרה 12 טלפונים ניידים וכן מכתבים קטנים החשודים כמסרים מוצפנים. בעקבות זאת עלה חשד כי גטאס הבריח את הטלפונים לאסירים הביטחוניים, תוך שהוא מנצל את חופש הפעולה שהוענק לו כאזרח ישראלי וכחבר כנסת. יצוין כי מידע מודיעיני שהועבר ע"י חטיבת המודיעין של השב"ס גרם לבדיקה מדוקדקת של גטאס ולגילוי הברחת הניידים. 

תגיות:מחבליםבאסל גטאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה