חדשות בעולם

טראמפ על פיגוע הדריסה בברלין: "דאע"ש וקבוצות טרור אסלאמיות טובחות באזרחים"

משטרת ברלין אישרה הבוקר כי נהג המשאית שדהר לעבר הקהל בשוק חג המולד עשה זאת בכוונה. בפיגוע נהרגו 12 ונפצעו 42. נשיא ארה"ב הנבחר מאשים את דאע"ש

זירת הפיגוע בברליןזירת הפיגוע בברלין
אא

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאשים את ארגון דאע"ש ואת האסלאם הקיצוני בפיגוע הדריסה הקטלני אמש (שני) בברלין, במהלכו נהרגו 12 ונפצעו 48.

"נוצרים חפים מפשע נרצחו ברחובות כשהתכוננו לחגוג את חג המולד", אמר טראמפ. "דאע"ש וקבוצות טרור אסלאמיות אחרות ממשיכות לטבוח באזרחים בקהילות שלהם ובמקומות בהם הם מתפללים כחלק מהג'יהאד העולמי שלהם".

טראמפ הוסיף כי "את הטרוריסטים האלה ואת רשתות הטרור חובקות העולם שלהם, יש למחוק מעל פני האדמה. זו משימה שאנחנו נבצע, בעזרת כל שותפינו אוהבי החופש".

בתוך כך, הבוקר הודיעה משטרת ברלין כי "החקירה נערכת במלוא המהירות הנדרשת במה שנראה כפיגוע טרור. החוקרים שלנו מניחים שהמשאית נסעה בכוונה לתוך הקהל בשוק חג המולד בברייטשיידפלאץ".

לפי הדיווחים בכלי התקשורת הגרמנים, הדורס הוא מבקש מקלט אפגני או פקיסטני שהגיע בפברואר לגרמניה, והשתמש במספר שמות בדויים בזמן שהותו במדינה. הוא נתפס אמש בגן חיות סמוך, שעה לאחר שביצע את פיגוע הדריסה ונמלט. על פי דיווחים גרמניים, המחבל היה מוכר למשטרה בעקבות עבירות קלות, ולא בגלל קשר לטרור.

המחבל חטף את המשאית מנהג פולני שהגיע לגרמניה, וגופתו נמצאה ברכב לאחר הפיגוע. הבוקר אישרה משטרת גרמניה כי מדובר באזרח פולני, וכי לא הוא זה שנהג במשאית בזמן פיגוע הדריסה. קודם לכן אמר בעל המשאית כי אבד הקשר עם בן דודו, שנהג במשאית, וכי הוא מעריך שהיא נחטפה.

פיגוע הדריסה התרחש אתמול (שני) בסביבות השעה 20:00, ליד שדרת קורפירסטנדאם בברלין. המשאית, שהיתה עמוסה בקורות פלדה, נעצרה כמה מטרים אחרי שנכנסה לשוק. על פי עדי ראייה, המשאית נסעה במהירות של כ-65 קמ"ש - יותר מהמהירות המותרת באזור זה - ולא נראה היה שהיא מנסה להאט.

רב הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל, ששהה באותה העת באירוע קהילתי, עזב את האירוע והגיע למקום הפיגוע, "מיד כששמעתי על הפיגוע מקרובי משפחה מודאגים שיקיריהם שהו באזור המדובר, עזבתי הכל והגעתי", אמר הרב. "נכון לעכשיו, עוד טרם ברור האם ישנם ישראלים או יהודים בין הנפגעים. אני נמצא בקשר רציף עם משטרת ברלין בכדי להבין מי הנפגעים. במקביל אנו עושים מאמצים ליצור קשר עם כל אותם ישראלים או יהודים ששהו במקום באותו הזמן. בשעה הזאת ליבנו עם משפחות הנפגעים".

תגיות:ברליןפיגוע דריסהדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה