בריאות ותזונה

סובלים מסוכרת ונתקעתם בלי כדורים? כך תאזנו אותה בצורה מהירה

סובלים מסוכרת? בין אם נתקעתם בלי כדורים שמאזנים אותה, ובין אם אתם פשוט מעדיפים לעשות זאת בדרך טבעית – לפניכם 8 דרכים יעילות להורדת רמות הסוכר (גלוקוז) בדם, על פי מחקרים מדעיים שונים

אא

1. שתו תה

תה שחור או ירוק, מועיל במיוחד להורדת רמות הסוכר בדם (עד חצי שעה מרגע השתייה) הודות לפוליפנולים שהוא מכיל, שמשפרים משמעותית את תפקודי האינסולין. יצוין כי עצה זו טובה פחות כאשר מוסיפים לתה תוספות שונות כגון חלב או סוכר. כמו כן ניתן לצרוך תמצית של תה ירוק, כתוסף.

2. הפחיתו את צריכת הפחמימות

חולי הסוכרת מוכרחים להימצא תחת משטר קפדני של צריכת פחמימות, היות וזה אחד הדברים העיקריים שמאזן את רמות הסוכר בדם. אמנם יש קושי אדיר לוותר על פרוסת עוגה לטובת ירק או חטיף דל פחמימות, אבל זה אין ספק שזה כדאי. טוב תעשו אם תתייעצו עם רופא או דיאטנית על שינוי הרגלי התזונה שלכם, היות ובקטגוריית הפחמימות נמצאים גם מאכלים 'תמימים' כגון אורז, פסטות, תפוחי אדמה, קניות ואפילו ירקות שורש.

3. התעמלו קלות

אחת השיטות שהכי 'עובדות' ועוזרות להורדה מידית (או בתוך כמה דקות, ליתר דיוק) של סוכר בדם, היא התעמלות קלה כגון הליכה, שחייה או אפילו מספר תרגילים פשוטים בבית. כך למשל, הליכה בת 20 דקות בלבד, תוריד את רמות הגלוקוז בדם ב-40 מ"ג לדציליטר.

4. החזיקו קינמון בביתכם, באופן קבוע

לחולי סוכרת אוהבי הקינמון, מחכה בשורה טובה במיוחד: הקינמון מצטיין בהורדת רמות הסוכר בדם, אולם יש גם יש לו חיסרון אחד: מידת היעילות שלו קטנה, כשמדובר בנשים שעברו את גיל המעבר. הדרך הטובה והיעילה ביותר לצרוך אותו למטרה זו היא בצורה של קפסולה, ועד 300 מ"ג בכל ארוחה.

5. חלוקת פחמימות לאורך היום

אם קשה לכם לעמוד בדיאטת הפחמימות, ובכל זאת החלטתם להמשיך בשגרת חייכם ולאכול פחמימות בצורה רגילה, לפחות תחלקו את הצריכה בצורה חכמה לאורך היום. למשל, אם אתם רוצים לאכול לחם או פרוסת עוגה, חלקו את הכמות שלכם ל'מנות קטנות' אותן תצרכו לאורך כל היום כולו, ולא בפעם אחת. באופן כזה תצליחו לשמור על יציבות רמת הגלוקוז בדם, וגם תרגישו פחות רעב.

6. מנפלאות החילבה

יתרונותיה הבריאותיים של הגרגרנית (חילבה) הם אינסופיים, ובפרט כשמדובר בסוכרתיים. מרירותה החריפה גורמת להאטה משמעותית של ספיגת הסוכר בדם, ולכן נחשבת לפתרון זמין וקל לסוכרתיים. עם זאת, יש להיזהר ולא להגזים בצריכתה, היות ויש בה אף מספר חומרים שעשויים להפוך למסכנים, אם מפריזים בצריכה שלהם.

7. לחץ? לא בבית ספרכם

לחץ הוא חולה רעה עבור כל אדם, אבל בפרט עבור סוכרתיים. כשאדם נמצא במצב של לחץ, גופו מפריש אפינפרין וקורטיזול – חומרים שמגבירים את רמות הסוכר בדם. לכן, אם אתם נמצאים בסוג כלשהו של סטרס, אמצו לעצמכם שיטות הרפיה שונות, וודאו שאתם לא שוקעים במצב הזה. נשימות עמוקות, דמיון מודרך, מוזיקה משחררת ותפילה מעומק הלב – יעזרו לכם לעמוד במשימה בכבוד.

8. תמצית חומץ תפוחים

מחקרים רבים שנעשו, גילו כי חומץ תפוחים מפחית בצורה משמעותית ומהירה את רמות הסוכר בדם. אולם היות וצריכתו עשויה להיות קצת קשה לאנשים מסוימים, ניתן לצרוך גם את התמצית שלו, ש'קלה' יותר לעיכול.

ומה אומר הרב יובל הכהן אשרוב על מחלת הסכרת? צפו:

 

תגיות:איזוןסוכרתבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה