חדשות בארץ

החל מהבוקר: שביתה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ

במסגרת השביתה, לא יסופקו שירותים עירוניים כולל תברואה ולא יתקיימו לימודים בגנים ובתיכונים. עיריית ירושלים פועלת כרגיל

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

המשא ומתן שנערך הלילה (רביעי) בין נציגי הממשלה לרשויות המקומיות הגיע למבוי סתום, ולא הושגו הבנות. בשל כך, הבוקר מושבתים השירותים העירוניים ברשויות המקומיות בכל הארץ מלבד בירושלים.

במסגרת השביתה, לא תהיה קבלת קהל במוסדות העירייה; לא יסופקו שירותים לאזרח כולל מחלקות הרווחה; לא תפונה אשפה מהפחים ברחובות ועובדי הניקיון לא יעבדו; פקח עירייה לא יעבדו; לא יתקיימו לימודים בתיכונים; הלימודים בבתי הספר היסודיים יתקיימו ללא שירותי מזכירות, תברואה ואבות הבית; גני הילדים לא יפעלו; מערך הסעות התלמידים יושבת. מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה. כמו כן, עיריית ירושלים לא תצטרף לשביתה ועובדיה התבקשו להגיע כרגיל.

ממשרד האוצר נמסר כי "נציגי הממשלה עשו כל מה שניתן כדי למנוע את השביתה וכדי שילדי ישראל ילכו לבתי הספר ולגנים. עם זאת, ראש הממשלה ושר האוצר לא הסכימו לפריצה של מסגרות התקציב. כאמור, הצדדים לא הגיעו להבנות ולצערנו נציגי השלטון המקומי החליטו להשבית מחר את השירותים לאזרחים".

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "לטובת 190 הרשויות המוחלשות ורשויות הפריפריה, הגענו לבקשת ראש הממשלה לדיון חירום על מנת לנסות ולפתור את הבעיה כדי שלא להשבית את כלל עובדי ושירותי השלטון המקומי. לצערנו הרב כל הצדדים באו בידיים נקיות, למעט נציגי משרד האוצר שהתבצרו בעמדתם ולא הסכימו לקבל שום החלטה שתכליתה לשמור על התקציבים הבסיסיים של למעלה מ-190 רשויות בישראל, ולאפשר את הקיום הבסיסי של הרשויות הללו".

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

איום השביתה נמסר לראשונה שלשום, לאחר שהתקציב השנתי אושר. כתגובה, שיגרו ראשי הרשויות מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר משה כחלון ולשר הפנים אריה דרעי מכתב ובו התריעו כי אם יבוצע הקיצוץ הרוחבי המתוכנן, הדבר יגרום לפגיעה בשלטון המקומי ובשירותים המוניציפליים לתושבים.

"תקציבי האיזון והפיתוח במשרד הפנים הם ליבת הסיוע התקציבי של השלטון המרכזי לרשויות מוחלשות", נמסר ממרכז השלטון המקומי. "בישראל קיימות 65 רשויות מאוזנות, ומלבדן כל הרשויות נתמכות במענקי האיזון. קיצוץ במענקים משמעו פגיעה בכ-190 רשויות מקומיות ובשירותים שהן מעניקות לתושביהן".

הבוקר בשעה 11:00 יתכנסו ראשי הרשויות בכנסת על מנת להחליט על המשך המאבק. 

תגיות:שביתהרשויות מקומיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה