חדשות בארץ

נתניהו בנאום סוער: "יישקל מחדש המימון למוסדות האו"ם; ממשל אובמה ביצע מחטף"

"האור יגרש את החושך, רוח המכבים תגבר!" – כך חתם ראש הממשלה את נאומו במוצ"ש, בעקבות התבוסה במועצת הביטחון של האו"ם. ארה"ב בחרה, לראשונה מאז 1980, שלא להטיל וטו על ההחלטה נגד ההתנחלויות

אא

"אין אבסורד גדול יותר מההחלטה שהתקבלה באו"ם". כך קבע אמש (מוצ"ש) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתגובה ראשונה להחלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות, ולבחירה האמריקנית לא להטיל וטו. בעקבות ההצבעה באו"ם, הורה נתניהו לבטל את ביקורו המתוכנן בארץ של ראש ממשלת אוקראינה, ולדימיר גרויסמן.

"ההחלטה שהתקבלה היא מעוותת ומבישה אבל נתגבר עליה. החלטה שלפיה הרובע היהודי הוא שטח כבוש - זה הזוי. הכותל המערבי הוא שטח כבוש - גם זה הזוי. אין אבסורד גדול יותר. יש כאן ניסיון שלא יצלח - לכפות דברים על ישראל בהסכם הקבע. הניסיון האחרון לעשות כן, נעשה בידי הנשיא קרטר, נשיא עוין לישראל. קרטר העביר החלטות גורפות נגדנו באו"ם ברוח דומה וגם זה לא צלח, התנגדנו לזה ולא קרה דבר. כל הנשיאים האמריקנים אחרי קרטר עמדו בהתחייבות האמריקנית לא לנסות להכתיב תנאים להסדר קבע על ישראל במועצת הביטחון. ואתמול, בניגוד גמור להתחייבות הזו, כולל התחייבות מפורשת של הנשיא אובמה עצמו ב-2011, ביצע ממשל אובמה מחטף אנטי ישראלי מביש באו"ם. ההחלטה שהתקבלה לא רק שאינה מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותו. אנחנו נשנה את ההחלטה, לא ניתן לאיש לפגוע במדינת ישראל".

נתניהו הוסיף כי החלטה 2334 פוגעת גם בצדק, גם באמת. "תחשבו על האבסורד הזה, חצי מיליון בני אדם נטבחים בסוריה, רבבות נשחטים בסודן, המזרח התיכון כולו עולה בלהבות וממשל אובמה ומועצת הביטחון בוחרים להיטפל דווקא לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון - מדינת ישראל. איזו בושה. זה לא יעזור להם, אנחנו דוחים את ההחלטה הזו על הסף כפי שדחינו את ההחלטה באו"ם שקבעה שהציונות היא גזענות. לקח זמן, אבל ההחלטה ההיא בוטלה. זה ייקח זמן וגם זו תבוטל, לא על ידי נסיגות שלנו, אלא על ידי עמידה איתנה שלנו, שלנו ושל בעלי בריתנו".

נתניהו הוסיף: "הנסיגה מעזה לא סייעה לישראל בזירה הבינלאומית. למדנו את הלקח. לשם אנחנו לא הולכים. שוחחתי עם חברי הקונגרס האמריקני, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, והם אמרו שהם יילחמו בהחלטה הזו בכל הכוח העומד לרשותם. שמעתי את אותם דברים בדיוק מידידינו בממשל הנכנס, הם אמרו לי בצורה ברורה - נמאס לנו וזה לא יימשך, אנחנו נשנה את ההחלטה הזו, אנחנו לא ניתן לאיש לפגוע במדינת ישראל.

"ההחלטה שהתקבלה באו"ם אתמול היא חלק משירת הברבור של העולם הישן המוטה נגד ישראל, אבל אנחנו נכנסים לעידן חדש וכפי שאמר אתמול הנשיא הנבחר טראמפ, זה עומד לקרות הרבה יותר מהר ממה שחושבים. בעידן החדש הזה יש מחיר גבוה הרבה יותר למי שמנסה לפגוע בישראל, והמחיר ייגבה לא רק על ידי ארצות הברית אלא גם על ידי ישראל".

"הוריתי להפסיק מימון של 30 מיליון שקל לחמישה מוסדות של האו"ם - חמישה גופים שהם עויינים במיוחד נגד ישראל, כבר עכשיו נעצור את זה וההמשך יבוא. אבל בהפוך על הפוך ייתכן מאוד שההחלטה השערוייתית אמש תאיץ את התהליך הזה כי זה הקש ששבר את גב הגמל. ההחלטה מהווה צו גיוס כללי לכל ידידינו הרבים בארצות הברית ובמקומות אחרים בעולם, ידידים שמאסו ביחס העוין של האו"ם לישראל והם מתכוונים להביא לשינוי יסודי באו"ם".

תגיות:ברק אובמהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה