חדשות בארץ

חיפה: סכנה להתלקחות מחודשת בבתי הזיקוק

במשרד להגנת הסביבה הרגיעו הערב את תושבי חיפה, וטענו שריכוזי זיהום האוויר נמוכים, אך בכיבוי האש מתריעים: "יש סכנה להתלקחות מחודשת של המיכל"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אחרי שבמשך כל שעות הבוקר השתוללה שריפה במיכל אחסון דלק בבתי הזיקוק בחיפה, הסיר הערב המשרד להגנת הסביבה את ההתרעה להימנע משהייה שלא לצורך מחוץ לבתים. לטענתו, ריכוזי זיהום האוויר שנמדדים בשעה זו בחיפה הם נמוכים. עם זאת, במשרד הדגישו כי עדיין ישנה המלצה לציבור להיות קשוב לעדכוני המשטרה, כיבוי האש והמשרד להגנת הסביבה

נכון לשעות הערב (יום ראשון) עדיין לא הושגה שליטה מרבית על האש, ובשירותי הכבאות עדיין פועלים באזור וממשיכים בעיקר בפעולות להתזת קצף מיוחד המיועד לשריפות דלק.

גם התושבים עצמם לגמרי אינם רגועים. תושבת העיר, המתגוררת בסמוך למקום, אמרה בשיחה ל-ynet: "אנחנו נושמים נפט, לא מזמן יצאנו מגל השריפות בחיפה, ולא חשבתי שיהיו עדו פעם שריפות ושנהיה בסכנת חיים".

תושבים אחרים טענו כי במו עיניהם חזו בלהבות שמתקרבות לכלי רכב שנסעו על כביש 22 בסמוך למיכל הבוער, לפני שהכביש נסגר. לדבריהם, היה עלול להתרחש אסון, כי האש כמעט פגעה בנוסעים.

הערב ציין מנכ"ל בז"ן כי מה שהתרחש היום הוא "חלום הבלהות של כל בית זיקוק". עם זאת, הוא הדגיש כי "המהירות שבה כובתה הדליקה מעידה במשהו על המקצועיות של האתר הזה. הנורא מכל קרה, והצלחנו לכבות במקצועיות. מה שהיה כאן היום היה קשה, אבל הצלחנו להתמודד עם זה".

תגיות:חיפהשריפהבתי זיקוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה