בריאות ותזונה

גם בריאות עלולה להיות מסוכנת: אישה כמעט התעוורה בגלל שייק ירוק ו'בריא'

מנת יתר של בריאות? יש דבר כזה, וחשוב שנכיר אותו ונתגונן מפניו: אישה בשנות ה-60 לחייה, כמעט התעוורה כתוצאה משתייה ממושכת ויומיומית של שייק תרד, ברוקולי וקייל - שבו נמצאו לאחרונה רמות גבוהות של מתכות וחומרים מסוכנים

אא

התקשורת בארה"ב מדווחת לאחרונה על אישה בשנות ה-60 לחייה, שמאור עיניה כמעט ונלקח ממנה כתוצאה מהרגל 'בריאותי' שאימצה לעצמה, מבלי להיוועץ ברופאיה: במשך שמונה שנים, מדי יום ביומו, נהגה האישה לשתות שייק המורכב מתרד, ברוקולי וקייל.

לרוב אין בעיה עם שייקים בריאותיים כל עוד הם אינם עוברים את המינון הנכון, ומי שצורך אותם – עושה זאת לצד היוועצות ברופא המטפל שלו. הבעיה במקרה הזה היא שלצד הצריכה של השייק הבריאותי – שעתיר בחומר בשם לוטאין – האישה נטלה גם תוסף תזונה של לוטאין, על דעת עצמה.

הלוטאין הוא פיגמנט צהוב-כתום ממשפחת הקרוטנואידים, שנחשב לאחד מנוגדי החמצון העיקריים שבעין ולו תפקיד חשוב מאוד בשמירה על בריאות העין והראייה. מצד שני, הוא גם עשוי להיות קטלני ביותר, ברגע שרמתו בגוף מדי מופרזת.

זו גם הסיבה שהאישה כמעט ואיבדה את יכולת הראייה שלה כליל. הצריכה המופרזת של הרכיב הזה, גרמה להצטברות של חומר גבישי בעיניה, ששיבש את ראייתה. רק בנס הצליחו הרופאים להתחקות אחר הגורם שלו בזמן - לפני שהתעוורה לחלוטין. 

אמנם האישה נותרה נחושה בדעתה שלא לוותר על השייק הבריאותי שלה, שנתן לה לדבריה 'כוח על' שלא קיבלה ממקורות אחרים, אבל בעזרת הרופאים – היא למדה לצרוך אותו בתבונה ולא פי שלושה מהכמות המומלצת, כפי שנהגה עד כה.

תגיות:עיוורוןשייקעליםקייללוטאין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה