חדשות בארץ

יועצו הבכיר של אובמה בראיון ליונית לוי: "ישראל הובילה להחלטה, אך לא יהיו יוזמות נוספות"

שלושה ימים לאחר החלטת האו"ם, יועצו הבכיר של אובמה בראיון ליונית לוי: "המהלכים של ישראל הובילו לאישור ההחלטה נגדה באו"ם, אך לא יהיו יוזמות נוספות. אנחנו לא תומכים בהחלטה ששואפת לכפות פתרון לסכסוך. ההצעה באו"ם עוסקת במכשולים לשלום"

אא

שלושה ימים לאחר החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, שהובילה למתקפה של נתניהו על אובמה – בן רודס, יועצו הבכיר של אובמה, התראיין ליונית לוי בחדשות 2 ושלל את הטענה שהייתה זו יוזמה שקידם אובמה.

"המהלכים של ישראל הובילו לאישור ההחלטה נגדה באו"ם", אמר רודס."אנחנו לא תומכים בהחלטה ששואפת לכפות פתרון לסכסוך. ההצעה באו"ם עוסקת במכשולים לשלום. זו הממשלה הכי תומכת בהתנחלויות בתולדות ישראל. אנחנו מרגישים מחויבים להתבטא נגד הפעולות הללו, כשאנחנו רואים שיש התנחלויות בעומק הגדה המערבית".

לדברי רודס, לאורך כל תקופת כהונתו לצד אובמה – שמונה שנים במספר "התקבלו הרבה החלטות אחרות של האו"ם שהתנגדנו להן . ארה"ב לא הכינה את הטיוטה של ההחלטה הזו. היא הוגשה על ידי מצרים, ואנחנו החלטנו להימנע. וזה תואם למה שאנחנו אומרים לממשלת ישראל כבר במשך זמן מה".

בדבריו הזכיר רודס את העזרה הרבה שהעניקה ממשלת אובמה לישראל, ואמר כך: "היה שיתוף פעולה חסר תקדים – מימון לכיפת ברזל, סיוע בטחוני בהיקף של 38 מיליארד דולר שמבטא מחויבות לביטחון ישראל, והממשל הזה מחויב גם לשלום. כמו שהנשיא אובמה אמר בהלוויתו של שמעון פרס ז"ל, אליה הגיע בן לילה".

רודס גם מתקשה להישאר אדיש, נוכח תגובת נתניהו. "אני לא מופתע מהתגובה של נתניהו. לא מופתע, אבל מאוכזב מהיקף התגובה של ישראל, שמתעלמת מהרקורד של הנשיא הזה בזמן כהונתו. הייתה לנו מחלוקת על ההתנחלויות זה שנים, זה לא דבר חדש".

רודס ממהר להרגיע את הרוחות ומצהיר כי לא צפויות יוזמות חדשות מצד אובמה עד לסוף כהונתו, אך לצד זה הוסיף: "לצערי אנחנו מסיימים את כהונת אובמה, ללא התקדמות משמעותית בדרך לשלום".

תגיות:ראיוןברק אובמההחלטההאו"םיונית לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה