חדשות כלכלה

מחירי הדלק עולים? כך תצליחו לחסוך

גם אתם משאירים חפצים בתא המטען של הרכב, נוהגים במהירות יתרה, ולפעמים לוחצים בחוזקה על הבלם או על הגז? ייתכן מאוד שאתם שורפים בשל כך כמות גדולה מאוד של דלק. רגע אחרי התייקרות הדלק - קבלו עשרה טיפים שיעזרו לכם לחסוך עשרות אחוזים בשימוש בו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. בחירת הרכב – כבר בעת רכישת הרכב, חשוב מאוד לבצע מחקר שוק מקיף, כדי שהרכב שייקנה יהיה באמת חסכוני. כלל הבסיס אומר שככל שהרכב הוא בעל מנוע קטן יותר - כך הוא חסכוני יותר. רכב עם מנוע דיזל למשל הוא החסכוני ביותר, אך גם יקר משמעותית, לכן הוא לא מתאים לכל אחד. גם רכבים אוטומטיים נחשבים לגוזלי דלק יותר מאשר רכבים ידניים, וכדאי להיות מודעים לכך.

2. תחזוקת הרכב – רכב זקוק לתחזוקה. הקפידו על טיפולים שוטפים בזמן, והשתמשו ברכיבים איכותיים בלבד. הקפידו גם על לחץ האוויר בצמיגים, כיוון שנהיגה ללא צמיגים מנופחים כראוי תוביל לצריכת דלק מוגברת, עד כדי 10% ויותר. אם למרות הכל אתם מרגישים שהרכב שלכם גוזל דלק באופן קיצוני - כדאי שתיקחו אותו לבדיקה. יש הרבה תקלות שעלולות לגרום לכך, ותיקון קטן יחסוך המון.

3. כבו מנוע - נעצרתם כדי לחכות למישהו מתחת לבניין? אתם ממתינים בפקק ממושך? כדאי מאוד לכבות את המנוע, אפילו אם מדובר רק בכמה דקות. כך תחסכו את שריפת הדלק בזמן ההמתנה. אם מדובר בהמתנה של פחות מדקה - אין בכך טעם, כי פעולת הצתת המנוע תצרוך דלק רב יותר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. גגון לרכב – אם אינכם משתמשים בגגון כדי להוביל דבר מה, מומלץ להסיר אותו מהרכב. כי משקל עודף גורם לצריכה מוגברת של דלק.

5. רוקנו את תא המטען - מכיוון שעודף משקל ברכב גורם למאמץ רב יותר של המנוע ולצריכת דלק מוגברת – חשוב מאוד לרוקן את הבגאז' ולא להפוך אותו למחסן על גלגלים. פשוט תורידו עומס.

6. אל תאיצו - הכלל אומר שכאשר נוסעים במהירות גבוהה, שורפים יותר דלק, ולצורך הדוגמא: נהיגה במהירות של 90 קמ"ש יכולה להפחית כ-15% מצריכת הדלק באופן יחסי לנהיגה במהירות של 110 קמ"ש. בכלל, ברגע שנוהגים במהירות של יותר מ-100 קמ"ש עולה צריכת הדלק באופן משמעותי. 

7. סעו במתינות - השתדלו שלא לבלום, או ללחוץ על הגז באופן פתאומי. נהיגה שכוללת בלימות ולחיצות נמרצות על דוושות הברקס והגז היא בלתי בטיחותית, וגם מעלה מאוד את צריכת הדלק, עד כדי תוספת של 30%.  אם יש לרכב בקרת שיוט – מומלץ להפעילה בכבישים בינעירוניים, וכך הרכב ישמור על מהירות קבועה ויחסוך בדלק. אם הרכב שלכם ידני – סעו בהילוך הגבוה ביותר שאפשרי, כך המנוע יעבוד בפחות סיבובים לדקה וישרוף פחות דלק. כמובן שבזמני עלייה יש להוריד את ההילוך. זה יהיה רק לתועלת ויחסוך דלק.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

8. מי אמר שחייבים מזגן? אם לא חם לכם או קר לכם מידי - אל תפעילו את המזגן. כך יהיה חיסכון נוסף בדלק.

9. שמירה על הדלק – מגיעים לתחנת דלק? אל תתעצלו ומלאו בעצמכם. ברוב התחנות חוסכים בכך כ-20 אגורות לליטר. כדאי גם להיות מודעים לכך שברוב התחנות עולה המחיר בלילה, ולכן, אם יש אפשרות – מומלץ למלא בשעות הבוקר. מילוי דלק בשעות הצהריים, בהן השמש קופחת, גם כן פחות מומלץ, כי השמש גורמת להתאדות של הדלק. כשמסיימים למלא את הדלק יש להקפיד להפוך את הידית ולשים לב שכל הדלק שבצינור נכנס לרכב. לאחר מכן חשוב לוודא שפקק מיכל הדלק מהודק היטב.

10. חפשו אלטרנטיבות – ועצה אחרונה אשר תחסוך לכם יותר מכל דבר אחר - אל תיסעו ברכב אם אינכם מוכרחים לעשות זאת. יש כיום תחבורה נוחה של רכבות ואוטובוסים, וכן – מותר גם לרכוב על אופניים או ללכת ברגל. אם עוד לא ערכתם היכרות עם התחליפים האלו – זה מומלץ בחום.

תגיות:כלכלהחיסכוןדלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה