חדשות בארץ

טרגדיה בחיפה: דיין בבית הדין לגיור נורה ונפצע באורח בינוני. טוען רבני נוסף שנורה - מת מפצעיו

דיין בית הדין לגיור בחיפה, הרב יחיאל אילוז - נורה הבוקר (ג') ביציאה מתחנת הרכבת, ונפצע באורח בינוני. דקות ספורות לאחר מכן נורה גם טוען רבני, שמאוחר יותר מת מפצעיו. המשטרה פצחה במצוד אחר היורה

זירת האירוע (צילום: אפי שנפר, תיעוד מבצעי מד"א)זירת האירוע (צילום: אפי שנפר, תיעוד מבצעי מד"א)
אא

הבוקר (ג') נורה בגבו הרב יחיאל אילוז ממגדל העמק, המכהן כדיין בבית הדין לגיור בחיפה. הוא נפצע באורח בינוני, והובהל לבית החולים רמב"ם אולם דקות ספורות לאחר מכן נשמע ירי נוסף בזירה - שהופנה לעברו של טוען רבני בן 45. 

על פי עדויות של עוברי אורח היורה היא לא אחרת מאשר אישה, שמיד לאחר המעשה - נמלטה מהמקום. המשטרה עדיין ממשיכה בחיפושים אחריה, אך המניע למעשה עדיין לא ברור.

דקות ספורות לאחר הירי באילוז, נורה גם טוען רבני בן 45, שהובהל גם הוא לבית החולים אך מאוחר יותר, מת מפצעיו. 

בשיחה לYnet התבטא בנו של הרב אילוז, נתנאל ואמר כי "מדובר באדם צדיק, שאין לו שום קשר לאנשים כאלה. הוא יושב בפינה שלו ולומד, וכשצריך לעשות את העבודה הוא עושה אותה בתמימות פשוטה. כל הזמן הוא לומד תורה. הוא אף פעם לא מדבר על איך המשרד שלו בדיינות נראה, ואיך המשרד שלו בכולל".

עוד הוסיף הבן ואמר כי לדעתו, "רוב הסיכויים שמדובר בטעות בזיהוי. הוא אפילו מתבייש לפרסם את זה שהוא עוסק בגיור. יהודי פשוט, צדיק נסתר".

בן משפחה אחר סיפר שאילוז נסע ברכבת עם בתו, והשניים נפרדו בתחנת חיפה. אילוז נורה ביציאה מתחנת הרכבת. "הוא ירד מהרכבת ומשם הלך לעבודה, לבית הדין. הבת שלו הלכה ללימודים שלה בסמינר פה בחיפה, והיא עוד שמעה את היריות - אבל לא ידעה שזה קשור אליו. ביציאה מהרכבת ירו בו - ירייה אחת ברגל ובבטן התחתונה, ואחת ביד".

בן המשפחה הפליג בשבחיו של אילוז והצטרף לדעת הבן כי מדובר בטעות. "אילוז הוא אדם שקט מטבעו, ביישן, שמעולם לא התווכח עם אף אחד בעולם, גם לא עם הילדים שלו. הוא לא עצד בחזית מול אף אחד בעולם", אמר והוסיף כי צריך להגן על הדיינים. לדברי מירי אדרי, עדת ראייה, הרב אילוז עוד הספיק לצעוק 'ירו בי, ירו בי', לפני שנפל על גבו.

תגיות:רצחדייניםחיפהירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה