חדשות בארץ

בעקבות ההרשעה: מתגברות הקריאות להעניק חנינה לאזריה

שרים וחברי כנסת קוראים להעניק חנינה לאזריה: "יש לעשות מאמצים כבירים לחנינה, בוודאי כשהדבר משפיע ישירות על חוסנו של צה"ל", אמרה ח"כ שלי יחימוביץ

אלאור אזריה והוריו בביהמ"ש, הבוקר (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)אלאור אזריה והוריו בביהמ"ש, הבוקר (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

תגובות רבות במערכת הפוליטית בעקבות הרשעתו של אזריה בהריגה: שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "מדובר בפסק דין קשה. אני מבקש מכולם - גם מאלו שאוהבים יותר את פסק הדין וגם כאלו כמוני שאוהבים הרבה פחות את פסק הדין - אנחנו כולנו מחויבים לכבד את ההכרעה המשפטית ולשמור על איפוק למרות פסק הדין הקשה".

ליברמן הבטיח שמערכת הביטחון תסייע לחייל ולמשפחתו בכל מה שאפשר. ''אני קורא לאנשי הציבור להפסיק להשתלח במערכת הביטחון, בצבא וברמטכ"ל".

שר הפנים ויושב ראש ש"ס אריה דרעי הביע תמיכה בחנינת החייל. "בית המשפט עשה את עבודתו, אני מכבד את הכרעת הדין. מכאן ואילך הדרך הנכונה היא חנינה. ניהול המשפט והסבל שעברו החייל ומשפחתו מצדיקים מתן חנינה".

יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט, אמר לאחר ההרשעה: "חנינה מיידית לאלאור אזריה. עכשיו. היום חייל שהרג מחבל בן-מוות שניסה לשחוט חייל, הושם באזיקים והורשע כאחרון העבריינים. צריך לומר את האמת: התהליך זוהם מתחילתו. האמירות החמורות של הדרג המדיני עוד בטרם פתיחת חקירת מצ"ח, היעדרות החייל עצמו מן התחקיר המבצעי ועוד, גרמו לאלאור נזק בלתי הפיך.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הגיבה כי הרשעתו של אלאור אזריה מוצדקת, אך יש לשקול הענקת חנינה. "מי שמשתלחים כעת בבית המשפט פוגעים בליבת הממלכתיות הישראלית. מעשהו של אזריה היה חמור ביותר, וצמרת הפיקוד של צה"ל נהגה כראוי כאשר חידדה באופן צלול את הנורמות הערכיות והצה"ליות. ואולם בתום הליכי המשפט יהיה נכון לשקול חנינה לאזריה, כפי שקיבלו אנשי השב"כ בפרשת קו 300'', אמרה יחימוביץ.

לדבריה, ''כתפיו של אזריה צרות מכדי לשאת עליהן את כל השסע המעמיק בחברה הישראלית. בית המשפט הוא שטח סטרילי שבו מדברות הראיות, אך החברה הישראלית היא זירה גועשת ונפיצה, ויש לעשות מאמצים כבירים למתנה, בוודאי כשהדבר משפיע ישירות על חוסנו של צה"ל".

שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) מסר "יש לחון את אלאור אזריה במהירות האפשרית. כעת, אחרי פסק הדין, אני קורא לנשיא המדינה לתת לו חנינה, ולהביא לקיצה את הפרשה ולא לכלוא את החייל של כולנו".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי הכרעת הדין "כואבת ומאכזבת, למרות היותה צפויה למן הרגע הראשון, הן במישור הערכי-מהותי והן במישור הפרוצדוראלי. חייל שהורג מחבל שיוצא לרצוח יהודי לא יכול להיות מורשע בהריגה. נקודה", אמר.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי "המקרה של אלאור נעשה במסגרת אירוע מבצעי והתחקיר היה צריך להישאר בתוך שורות הצבא כמקובל. נכון, ההחלטה שלו לבצע את הירי לא היתה נכונה, אולם הוא היה בזירת פיגוע וחש בסכנה". מועלם רפאלי הוסיפה כי "הצבא היה אמור לגבות אותו ולפעול כפי שנוהג במקרים דומים ולחקור גם תפקודם של המפקדים - בתוך הצבא".

תגיות:אלאור אזריהמשפטהרשעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה