בריאות ותזונה

10 טיפים לשיפור ביצועי מכונת הכביסה שלכם

מכונת הכביסה עובדת כמו שצריך, אבל התוצאה לא מספיק מוצאת חן בעיניכם? קבלו כמה טיפים לשיפור ביצועי מכונת הכביסה ולהארכת חייה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתם ממלאים את המכונה, מוזגים במסירות אבקת כביסה ומרכך. בוחרים את התוכנית המתאימה ומפעילים את המכונה. אך מדוע התוצאה אינה משביעת רצון, והבגדים אינם מדיפים ריח ניחוח כמו שציפיתם מהם? הכתבה הבאה תעשה לכם סדר.

1. כלל ראשון ובסיסי: אווררו את מכונת הכביסה כמה שיותר. חשוב להבין כי כאשר נותרת לחות במכונה והדלת סגורה למשך מספר שעות נוצר עובש. מכונת הכביסה לא תגלה לכם על כך, אבל כאשר בגדים לא יוצאים נקיים כמו שצריך מן המכונה – הבינו שהם, למרבה הצער, התבשלו במכונה יחד עם עובש. משום כך חשוב להקפיד שדלת המכונה תישאר פתוחה לאחר שהתוכנית מסתיימת והבגדים יצאו ממנה.

2. מאותה סיבה בדיוק, הקפידו להוציא את הבגדים מן המכונה מיד כשמסתיימת התוכנית.

3. על מנת לשמור על המכונה מפני עובש, כאשר אתם מסיימים את הפעלתה האחרונה של המכונה לפני שבת (מומלץ ביום חמישי, מפני כבוד השבת) – נגבו את פנים המכונה עם סמרטוט יבש, והשאירו את הדלת פתוחה למשך היומיים הבאים.

4. כמו כן, אחת לשבוע לפחות, נגבו עם סמרטוט יבש את טבעת הגומי של הדלת.

5. לפני כל מחזור כביסה, הקפידו לעבור על כיסי הבגדים ולרוקן אותם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. לעולם אל תדחסו את המכונה יתר על המידה. על מנת שהבגדים יצאו נקיים יש להימנע מלמלא את המכונה עד תומה. רווח נוסף לכך: המכונה תתאמץ פחות וכנראה שתאריך ימים יותר.

7. טפלו בפילטר המשמש כדי לאסוף לכלוך, שאריות בד, שערות ועצמים קטנים שהגיעו למכונה יחד עם הבגדים. את הפילטר הזה מומלץ לנקות אחת לשלושה חודשים לכל הפחות. מעשית, מדובר במשימה קלה ונחמדה כאשר מבצעים את הניקוי אחת לשבוע. 

8. כדי שהכביסה שלכם תהיה נקייה וריחנית ביותר, נקו מדי פעם את מגירת חומרי הכביסה (זו שבה שמים את אבקת הכביסה והמרכך). ברוב המכונות ניתן להוציא בקלות את המגירה.

9. נקו את דלת מכונת הכביסה. זכרו כי פנים הדלת מתחכך בבגדים המתכבסים, וכאשר הוא לא נקי או מאובק – הדבר ישפיע ישירות על איכות הכיבוס. ניקוי עם ספריי חלונות וסמרטוט לח הוא מומלץ. כאשר תקפידו לעשות זאת לפחות פעם בחודש, תרוויחו מכונת כביסה בוהקת מבפנים ומבחוץ.

10. הטיפים הקודמים מיועדים בעיקר למניעה. אם אתם נחשפים אליהם לראשונה, פנקו את המכונה שלכם בטיפול מיוחד: מלאו במקום המיועד להכנסת אבקה ומרכך חצי כוס חומץ. לאחר מכן הפעילו את המכונה, ללא תכולה כמובן, על 90 מעלות. הטמפרטורה הגבוהה, יחד עם החומץ, ינקו את הצנרת מאבק ושאריות סיבים שהצטברו בה. 

תגיות:בגדיםניקוימכונת כביסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה