חדשות בעולם

אובמה מסכם 8 שנות כהונה: "אמריקה במקום טוב וחזק יותר"

נשיא ארה"ב היוצא נשא נאום פרידה, בו סיכם שמונה שנות נשיאות. "היום זה תורי לומר תודה", פתח אובמה את דבריו

  • י"ג טבת התשע"ז
נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה (צילום:shutterstock)נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה (צילום:shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נשא הלילה (רביעי) נאום פרידה בעיר שיקגו, ובו סיכם שמונה שנות כהונה.

"היום תורי לומר תודה. בין אם ראינו דברים עין בעין או לא הסכמנו כלל, השיחות שלי אתכם, העם האמריקני, נתנו לי השראה. כל יום למדתי להיות אדם טוב יותר ונשיא טוב יותר", פתח הנשיא את דבריו.

הנשיא התייחס להשבעתו של הנשיא הנכנס דונאלד טראמפ, והשתיק את הקהל שהגיב בקריאות בוז כתגובה להזכרת שמו של טראמפ. "אנו מחויבים לחילופי שלטון חלקים", אמר אובמה לאוהדיו, "כפי שהנשיא לשעבר בוש עשה למעני. זה תלוי בכולנו להבטיח שהממשל יכול לעזור לנו עם האתגרים בפניהם אנחנו ניצבים".

הנשיא הוסיף והדגיש את הצורך באחדות: "הדמוקרטיה דורשת חוש בסיסי של סולידריות. הרעיון שכולנו, על אף ההבדלים שלנו, נמצאים כאן ביחד. נקום או ניפול ביחד", אמר.

אובמה ציין את ההישגים אליהם הגיע בשמונה שנות כהונתו: שיקום הכלכלה, שיתוק תכנית הגרעין של איראן 'מבלי לירות ירייה אחת', לדבריו, חידוש היחסים עם קובה וחיסולו של מנהיג אל-קאעידה אוסמה בן לאדן.

עוד טען אובמה בדבריו כי "בשמונה השנים האחרונות, אף ארגון טרור זר לא הצליח להוציא לפועל פיגוע בשטח ארה"ב". הנשיא אמנם הודה כי המפגעים שביצעו מתקפות במקומות כמו בוסטון, אורלנדו, ופורט הוד שאבו השראה מארגונים כמו דאע"ש, אך הארגונים הג'יהאדיסטים עצמם לא עמדו מאחורי המתקפות הללו. "אמריקה נמצאת במקום טוב וחזק יותר מאשר כשהתחלנו", אמר.

עוד הבטיח אובמה כי "ארגון דאעש יחוסל, ואף אחד שמאיים עלינו לא יהיה בטוח". הנשיא הוסיף וציין כי "הקואליציה נגד דאעש חיסלה את המנהיגים הבכירים של הארגון וכבשה מחצית מהטריטוריה שלו".

בסיום דבריו קרא הנשיא היוצא לכל האמריקנים, ולא משנה לאיזו מפלגה הם משתייכים, לקחת חלק פעיל בדמוקרטיה האמריקנית. "הדמוקרטיה שלנו זקוקה לכם, לא רק בתקופת בחירות, אלא במשך כל החיים שלכם", הדגיש.

"אני מבקש שתאמינו", סיכם אובמה את נאום הפרידה שלו, "לא ביכולת שלי להביא לשינוי - אלא ביכולת שלכם. כן אנחנו יכולים, כן עשינו את זה, yes we can".

תגיות:ברק אובמהנשיאותאמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה