חדשות בארץ

עליית מדרגה בטרור החמאסי: השתלטות על טלפונים סלולאריים של חיילים

הותר לפרסום: חמאס ריגל אחרי מאות חיילים באמצעות החדרת תוכנות ריגול בטלפונים הסלולאריים של חיילי צה"ל

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

צה"ל והשב"כ התירו אתמול (רביעי) לפרסום כי בתקופה האחרונה נחשפה התופעה מסוכנת של ריגול מטעם חמאס, בתוך בסיסי צה"ל, והחיילים הפכו, ללא ידיעתם, למרגלים עבור חמאס.

מערכת הביטחון פתחה במבצע ריגול נגדי לסיכול מאמצי הרגיל ואיסוף המידע של חמאס. שם הקוד של המבצע הישראלי הוא "קרב ציידים".

לכוחות המודיעין התברר כי קציני איסוף של חמאס הצליחו ליצור קשר עם חיילי צה"ל בטלפונים האישיים שלהם, תוך שימוש בזהויות בדויות וגנובות. הקצינים השתמשו באפליקציית הווטסאפ ושלחו לחיילים הודעות. כאשר השיבו החיילים להודעות, השתילו קציני ארגון הטרור לשתול במכשירי הטלפון שלהם תוכנות זדוניות. באופן זה הפכו מכשירי הטלפון של חיילי צה"ל למכשירי ריגול לכל דבר.

בדרך זו הצליחו אנשי המודיעין של חמאס ליצור קשר עם חיילים וגם קצינים בדרגות ביניים, ובאופן עקיף לדלות מידע אודות מוכנותו של צה"ל למערכה הבאה.

גורם באמ"ן התייחס לפרשה, ומסר כי בחסדי שמים המאמצים סוכלו ולא נגרם נזק לביטחונה של ישראל. "גורמי מודיעין של האויב שואפים להשיג מידע רב ואיכותי אודות פעילות צה"ל ומוכנותו. גורמים אלו מבצעים שימוש בכלים מגוונים בהתאמה למציאות המשתנה וההתפתחות הטכנולוגית".

הגורם הוסיף והסביר כי "ארגוני הטרור פועלים ברשתות החברתיות בזהויות בדויות, ומייצרים מגע ישיר עם חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. מדובר באיום מגוון, המשלב הגברת סבירות לדליפת מידע מסווג והגברת הסיכון לביטחונו האישי של המשתמש".

"מבצע 'קרב ציידים' נעשה בשיתוף השב"כ, שבמהלכו בוצעה פעילות ברשתות החברתיות לאיתור, זיהוי וסיכול דמויות אויב. בין היתר אותרו עשרות פעילי חמאס הפועלים במסווה, על מנת לדלות מידע מסווג מחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. הדמויות הצליחו לשטות בחיילים והובילו אותם לשיח על נושאים מסווגים. בנוסף, הם הצליחו להדביק עשרות מכשירי טלפון ניידים בווירוסים. כמו כן, הצליחו הטרוריסטים לשכנע את החיילים לשוחח בשיחות וידיאו, ובאופן זה לראות את הבסיסים של צה"ל ואופן התנהלותם".

המבצע הישראלי הנגדי אמור לעול במישורי חשיפה של הדמויות המזוייפות של חמאס, על מנת לייצר מודעות ולסכל נגישות אויב, החמרת הנחיות שימוש ברשת לחיילי צה"ל ולאנשי כוחות הביטחון, לשם שמירה על ביטחונם ועל ביטחון המדינה.

תגיות:ריגולחמאסחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה