חדשות יהדות

ראש ישיבת פונוביז’ על הרב שטיינמן: "כל העולם צריכים לו"

במסגרת שיעורו היומי בישיבת פוניבז', הגאון ר' גרשון אדלשטיין התייחס למצבו הרפואי של הגראי"ל שטיינמן, כיוון את השיעור לרפואתו ואמר כי "כל ישראל זקוקים לו, וזכות תלמוד תורה דרבים - תעמוד לו ותהיה לרפואתו"

הגאון ר’ גרשון אדלשטיין (צילום מסך)הגאון ר’ גרשון אדלשטיין (צילום מסך)
אא

במהלך שיעורו היומי בישיבת פוניבז', הרה"ג גרשון אדלשטיין הקדיש את השיעור והלימוד לרפואתו של הגראי"ל שטיינמן (ר' אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא) ואמר כי "זכות תלמוד תורה דרבים תעמוד לו, וודאי שזה יהיה לרפואתו".

בסיום השיעור, הרה"ג אדלשטיין ריגש את התלמידים בדברי מוסר והתעוררות, ואף קרא להם להמשיך לחזק את התפילות לרפואת מרן הרב שטיינמן, לקבל על עצמם מעשים טובים ואף להתחזק בלימוד התורה. בדבריו הביא הרב את המעשה עם ה'טורי זהב' שישב עם תלמידיו ולימדם תורה, ובאמצע הלימוד - אישה שבנה חולה פקדה את בית המדרש, והתחננה בפני הרב שיתפלל עבור ילדה. 

תשובתו של הט"ז הייתה שהוא אינו יכול להתפלל בזה הרגע, היות והוא נמצא באמצע הלימוד - אך אמר לאישה כי זכות תלמוד תורה ברבים שלו ושל תלמידיו, תעמוד לזכות הילד. וכברכתו - כך היה. הילד הבריא כעבור שעות ספורות. מכאן אנו למדים, לדברי הרה"ג אדלשטיין, שזכות התורה זה דבר שמציל ומועיל במיוחד למי שנזקק לרפואה

עוד הוסיף הרב ואמר כי "ספר תורה שרוי בצער, כלל ישראל זקוקים לו. ובוודאי שאם אנחנו מכוונים ומבקשים שזכות עסק התורה שיש פה, זכות תלמוד תורה דרבים - יהיה לרפואתו, ודאי שזה יהיה לרפואתו. לרפואת רבינו אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא, לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל".

כיצד זוכים להפוך את לימוד התורה - לחוויה? צפו בהרצאתו המחכימה של הרב אהוד בן יהודה:

תגיות:רפואההגראי"ל שטיינמןפונוביז'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה