חדשות בארץ

ערב עצוב: פינוי עמונה נמשך אל תוך הלילה

22 משפחות פונו מבתיהן בעמונה, והפינוי נמשך אל תוך הלילה. בתוך כך ביטל בג"ץ את מתווה הפינוי לחלקות סמוכות

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

פינוי עמונה נמשך אל תוך הלילה: בקור מקפיא עצמות ממשיכים שוטרים לפנות את התושבים מבתיהם. עד כה פונו 22 משפחות מתוך 40, ומהמשטרה נמסר כי הפינוי יימשך גם בשעות הקרובות.

מבצע הפינוי התחיל בפועל ב-11:00 בבוקר, ומאז נפצעו כ-20 שוטרים ושוטרות, מתוכם פונו 11 לבתי החולים. כולם פצועים קל, מלבד שוטרת אחת שנפצעה בינוני. כמו כן פונו לבתי החולים גם נערה וילד, שניהם פצועים קל. שמונה מן הפצועים כבר שוחררו.

במהלך המבצע נעצרו על ידי המשטרה 13 חשודים בהפרת סדר ובתקיפת שוטרים, וכן הורחקו מאות צעירים אל מחוץ למאחז. תמר נזרי, אחת מהנשים הפעילות במערכה, פנתה אל השוטרים וביקשה מהם: "יש לכם בחירה. אני מבקשת שתהיו נאמנים לערכים שלכם. אתם לא חייבים לעשות את זה, אתם יכולים לשלם מחיר, וגם אנחנו משלמים מחיר על זה שבאנו לגור פה".

לאורך כל הפינוי נשמעו קריאות בעמונה: "יהודי לא מגרש יהודי", וכן "חייל, שוטר, סרב פקודה!" ואכן, אחד משוטרי המג"ב סירב להשתתף בפינוי, והתושבים קראו לעברו: "גיבור".

בתוך כך ביטל הערב בג"ץ את המתווה שסוכם עם התושבים בנוגע לפינוי לחלקות סמוכות, והוא קיבל את העמדה של העותרים שהתעקשו על כך שהקרקעות שהובטחו לתושבים הן בבעלות פלסטינית.

תגיות:פינוי עמונהלילהסירוב פקודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה