חדשות בארץ

הותר לפרסום: נחשפה חוליית מחבלים שתכננה פיגוע בבנימינה

שלושה מחבלים תכננו פיגוע בתחנת הרכבת בבנימינה, חטיפת חייל ופיגוע במחנה צבאי. בחסדי שמיים הם נתפסו ונעצרו

תחנת הרכבת בבנימינה (צילום ארכיון: פלאש 90)תחנת הרכבת בבנימינה (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בחסדי שמיים נמנע פיגוע ענק בבנימינה. הפיגוע שסוכל היה אמור לכלול פיצוץ רכבת בתחנת בנימינה, ולאחר מכן חטיפת אזרח ישראלי מעפולה ופיגוע במחנה צבאי השוכן על יד הכפר עארה.

על תכנונו הייתה אחראית חוליית מחבלים שכללה ישראלי תושב ערערה בן 24 ושני אחים פלסטינים מכפר סמוך לחברון. היום (שני) הותר פרסום על מעשיהם, ואף הוגש נגדם כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בחיפה.

מקריאת כתב האישום ניתן לראות כי האחים חסן זידאת ומוחמד זידאת עבדו בכפר ערערה שבוואדי ערה בניגוד לחוק. מוחמד עבד בנגריה בה הוא הכיר את ממדוח יונס, תושב ערערה. השניים החלו לתכנן פיגוע שיכלול הטמנת מטעני חבלה ברכבת בבנימינה, במטרה לרצוח ישראלים רבים, אך יונס חשש מכך שהם יתפסו בשל מצלמות האבטחה הרבות.

לפני כשנתיים החליט חסן, אחיו של מוחמד, להצטרף לחמאס ואף הקים חוליית טרור. בסיוע של פעיל חמאס מעזה הוא תכנן חטיפה של אזרח ישראלי מטרמפיאדה בעפולה. לאחר מכן תושב אחר מבני נעים רכש עבורו שני רובים. חסן תכנן יחד עם ממדוח יונס לבצע פיגוע והם חיפשו מקומות בהם יש אזרחים ישראליים רבים, בדגש על חיילים. יונס הציע את תחנת הרכבת בבנימינה, למרות שלפני שנה סירב לבצע במקום את הפיגוע. על פי התכנית – הם היו אמורים לפוצץ רכב ובתוכו חומר נפץ בכמות גדולה. השניים שתפו גם את מוחמד זידאת בתכניתם. בהמשך גם תכננו חברי החוליה לרכוש מחרטה בירושלים, שתסייע להם לייצור מטעני צינור.

ב-31 בדצמבר נעצר חסן זידאת. כשבוע לאחר מכן נעצרו שני חברי החוליה האחרים. בשלב זה ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

תגיות:פיגועבנימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה