חדשות בארץ

דקות ספורות לאחר אישור חוק ההסדרה - מספר ארגונים הודיעו כי יעתרו נגדו לבג"צ

חוק ההסדרה עבר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ברוב של 60 לעומת 52 מתנגדים. ספק רב אם החוק יעמוד במבחן בג"צ

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אמש (ראשון), מספר דקות לאחר שאושר חוק ההסדרה בכנסת, הודיעו מספר ארגונים כי יעתרו נגדו. ארגון 'שלום עכשיו' מסר כי "חוק ההסדרה הוא אות קלון לכנסת ישראל. נתניהו מוכן לאפשר גזל אדמות, לסכן את קציני צה"ל ולגרור את ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג למען הישרדות פוליטית. נבלום את החוק המסוכן הזה בבג"ץ". הודעות דומות הודיעו ארגון 'יש דיין' ו'מרכז עדאלה'.

כזכור, חוק ההסדרה, שמבקש להסדיר את מעמדם של אלפי בתים יהודיים ביהודה ושומרון, אושר בכנסת ברוב של 60 תומכים לעומת 52 מתנגדים. הספק הגדול הוא האם יעמוד במבחן בג"צ, במיוחד לאור הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה שאין בכוונתו להגן על ההצעה מול בג"צ. מנדלבליט צוטט באומרו כי "חוק  ההסדרה עלול לפגוע בלגיטימיות של ההתיישבות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נכח בהצבעה, מאחר ולא הספיק להגיע מלונדון. בתחילת הערב הודיע נתניהו כי הוא מתכנן להגיע להצבעה, אולם בשל העיכוב בטיסה הודיע יו"ר הקואליציה ביטן שההצבעה תתקיים גם בלי נוכחותו של ראש הממשלה.

צהלה מימין ומחאה משמאל

עם אישור החוק, פרצו חברי הכנסת מהימין בקריאות צהלה, בעוד חברי הכנסת מהשמאל יצאו במחאה, אך העדיפו שלא לשאת התנגדויות.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר עם אישור החוק: "דבר גדול נפל בישראל. כנסת ישראל אישרה את חוק ההסדרה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, בארץ ישראל. זו היסטוריה וזו המציאות שעם ישראל שב לארצו".

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר "ההסדרה הוא חוק מוסרי וצודק. ממשלת הליכוד עומדת בהבטחתה לבוחריה, להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ולעם ישראל כולו. אני מאמין שעל אף הביטחון הרב של מתנגדי החוק, בג״ץ לא יפסול את החוק וסוף סוף נביא לנורמליזציה בהתיישבות".

חברת הכנסת שרן השכל (הליכוד) מסרה, "סוף כל סוף חוק וסדר לתושבי יהודה ושומרון שמתמודדים כבר שנים עם מצב של חוסר ידיעה בנוגע לעתידם וחקיקת 'טלאי על טלאי'. אני שמחה שתושבי יהודה ושומרון יוכלו לישון בשקט ולדעת שהעברנו היום חוק שמסדיר את עתידם".

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) מסר, "הלילה החזרנו את מושכות ההובלה לידנו שלנו - חוק ההסדרה אושר. השלמת תהליך החקיקה של חוק ההסדרה, אותו יזמתי לראשונה, חשוב מאין כמוהו. למתיישבים ביהודה ושומרון, אותם שלחו ממשלות עבר אל מקום מושבם, נעשה עוול גדול במשך זמן רב מדי. הלילה דאגנו לתקן את העוול שנוצר והסדרנו את מעמדם – אחת לתמיד".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ הרצוג אמר מעל במת הכנסת, "בנימין נתניהו מועל בתפקידו בחוקקו את החוק הזה, מועל במפעל הציוני. ההצבעה לא החלה. יש עוד כמה דקות כדי לעצור את רכבת האימה הזו לפני שתצא לדרכה. הרכבת הזו יוצאת מכאן ותעצור בתחנה הסופית האג, ומקרונותיה יצאו כתבי אישום בינלאומיים נגד חיילים וקצינים יהודים וישראליים. על כתבי האישום הללו יהיה חתום ראש ממשלת ישראל. בנימין נתניהו. בלפור החדש. תעצור ביבי. תעצור".

השר זאב אלקין תקף את דבריו של הרצוג ואמר: "הזוי בעיניי שיו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג קורא היום להעמיד לדין בהאג את ההנהגה הישראלית, כשבזמנו אבא שלו, כשגריר ישראל באו"ם, ידע להילחם בחורמה כנגד החלטות לא צודקות ואף לקרוע אותן מעל במת האו"ם כמחאה על כך".

תגיות:כנסתחוק ההסדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה