מעניין

הלך לעולמו בגיל תשעים: דג האקווריום הקשיש ביותר בעולם

רוב הזמן הוא העמיד פנים שאינו אלא בול עץ, אבל בכל זאת, דג הריאה הקשיש 'גראנדד' עורר סקרנות רבה בקרב מבקרים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

כל מי שגידל פעם דגים באקווריום יודע שתוחלת החיים שלהם לא ארוכה במיוחד. יש זנים עמידים יותר או פחות, אבל במוקדם או במאוחר תצטרך לפנות כמה דגים מתים מהמים. אבל המטפלים של 'גראנדד'  דג-ריאה שהתגורר במשך עשורים ארוכים באקווריום התיירותי 'שד' בשיקגו, היו כה רגילים אליו שנראה כי קיוו שיחיה לנצח.

גראנדד ('סבא' באנגלית) הגיע לאקווריום בשיקגו בשנת 1933, מנהר הולדתו באוסטרליה. למעלה ממאה מיליון אנשים ביקרו מאז בתצוגה שלו. בדיקות שנעשו לו עם הגיעו לאקווריום גילו שהוא בן למעלה מעשר שנים, כך שגילו בעת המוות היה ללא ספק למעלה מתשעים.

דגי ריאה, זן בסכנת הכחדה שחי בנהרות אוסטרליה, מכונים כך משום שהם אחד מהמינים היחידים של חיות שמסוגלים לנשום אוויר – הם מצוידים בריאה אחת, 'פרימיטיבית' למדי. על אף שידוע כי בטבע הם יכולים לחיות למעלה ממאה שנים, זו כנראה הפעם הראשונה שבה דג שחי בשבי מגיע לגיל מופלג כזה.

נשיאת אקווריום שד, ברידג'ט קאפלין, הספידה נרגשות את גראנדד: "בהתחשב בכך שמדובר בדג שבילה את רוב זמנו בהעמדת פנים שאיננו אלא בול עץ, הוא עורר סקרנות, התרגשות ופליאה בקרב מבקרים בני כל הגילים, ששמעו את הסיפור שלו ולמדו על הביולוגיה המופלאה של בני מינו".

תגיות:דגאקווריום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה