חדשות בארץ

גבורה מתוך השכול: ההורים ממשיכים את מורשתו של הבן שנרצח בפיגוע

הוריו של הרב אריה קופינסקי הי"ד, שנרצח בפיגוע הנורא בית הכנסת בהר נוף, מוכיחים גבורת נפש לא רגילה וממשיכם את המסורת של בנם

  • א' אדר התשע"ז
(צילום:: משפחת קופינסקי)(צילום:: משפחת קופינסקי)
אא

משפחת קופינסקי ממשיכה בחיים למרות השכול הכבוד: הוריו המבוגרים של הרב אריה קופינסקי הי"ד, שנרצח בטבח בבית הכנסת בהר נוף, הסתובבו היום (שני) לרגל ראש חודש אדר בשכונת הר נוף הירושלמית כשהם מחופשים לליצנים, וחילקו סוכריות לעוברים ושבים.

חיים קופינסקי, אחיו של המנוח, סיפר לערוץ 7 את העומד מאחורי גבורתם של הוריו. "היוזמה הזו היתה בעצם של אחי הקדוש", הוא מספר. "הרב אריה היה מעביר ילדים במשמרות הזה"ב במשך השנה, ובכל ראש חודש אדר נהג להתחפש לליצן, עם שכפ"ץ הזה"ב על התחפושת כמובן, ולחלק סוכריה לכל ילד וילדה תוך כדי העברתם את הכביש בזהירות".

במהלך השבעה על הבן, הבטיחו ההורים לשמר מסורת זו. "בכל שנה בראש חודש אדר הם מגיעים מקרית ארבע לשכונת הר נוף, כדי לחלק סוכריות באותו צומת שבו הרב אריה היה מחלק".

(צילום:: משפחת קופינסקי)(צילום:: משפחת קופינסקי)

קופינסקי הוסיף וסיפר על התגובות של האנשים ברחוב: "השמחה לכולם, גם למבוגרים וגם לילדים, רבה, ותחושת ההמשכה של כולם - שהילדים שלו משתתפים יחד איתם במבצע המשמח - מרגישים שהוא עדיין פה אתנו. כולם מחייכים, וכמובן הרכבים צופרים ומאטים, כדי להיות חלק. זאת חגיגה לכולם וזיכרון יפה של אדם מיוחד במינו".

לפני שלוש וחצי שנים נרצח הרב אריה קופינסקי הי"ד (43) בפיגוע האכזרי שהתרחש בבית הכנסת "בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים. ניצולי הטבח סיפרו לאחר הפיגוע כי הרב קופינסקי, יחד עם מתפללים נוספים, נאבק במחבלים ומנע מהם להמשיך את מסע הרצח. יחד עם הרב קופינסקי נרצחו גם הרב משה טברסקי הי"ד (59), הרב אברהם שמואל גולדברג (68) והרב קלמן לוין (50). כן נרצח השוטר הדרוזי רס"מ זידאן סיף, שהגן בגופו על שאר המתפללים. כ-11 חודשים לאחר הפיגוע נפטר מפצעיו הרב חיים יחיאל רוטמן, שנפצע אנושות בפיגוע. יהי זכרם ברוך.

(צילום:: משפחת קופינסקי)(צילום:: משפחת קופינסקי)

תגיות:בית הכנסתטבחהר נוףהרב אריה קופינסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה