חדשות בעולם

בית הנבחרים של דרום קרוליינה יעביר חוק שיילחם באנטישמיות בקמפוסים

בית הנבחרים של דרום קרוליינה יאמץ הגדרה רחבה יותר של המושג 'אנטישמיות' בניסיון להילחם בתקריות האנטישמיות ההולכות ומתרבות בקמפוסים

  • א' אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האנטישמיות בקמפוסים האוניברסיטאיים האמריקאים הפכה מזמן לעבודה ידועה. שילוב של ארגוני סטודנטים ליברליים מאד ואגודות חזקות הפועלות למען החרמת ישראל, גרם לכך שעבור סטודנטים יהודים רבים, במיוחד כאלה המזוהים חיצונית כיהודים, חיי הקמפוס הפכו קשים ואפילו מפחידים. בניסיון להתחיל לטפל בבעיה הזו, בית הנבחרים של דרום קרוליינה מנסה בימים אלה להעביר חוק שיאפשר מלחמה באנטישמיות בקמפוסים על ידי הגדרה מלאה יותר של המושג 'אנטישמיות'.

מטרות החוק המפורטות הן להגן על תלמידי הקמפוסים מפני התנהגויות כמו: הצדקה של הריגת יהודים, הטחת סטראוטיפים אנטישמיים, האשמת יהודים במעשים שבוצעו על ידי מדינת ישראל, הכחשת שואה, או האשמת יהודים בכל שהם נאמנים יותר למדינת ישראל מאשר לארצות הברית.

החוק יעניק לאוניברסיטאות ציבוריות אמצעים משפטיים להילחם בפעילות האנטישמית בקמפוסים.

"על פי נתוני ה-FBI, בשנה האחרונה היו יותר פשעי שנאה נגד יהודים מאשר נגד כל שאר הקבוצות הדתיות יחד", כתבו מגישי הצעת החוק. "ובשום מקום הבעיה הזו לא קשה יותר מאשר בקמפוסים של הקולג'ים, שם האנטישמיות עולה בקצב מדאיג מחוף לחוף".

החוק צפוי לעבור ברוב גדול, שכן כמעט כל חברי בית הנבחרים חתמו על הצעת החוק.  

הרחבת ההגדרה של אנטישמיות כדי לצמצם את תכיפותם של אירועים אנטישמיים הוא צעד שנוסה בעבר בהצלחה בבריטניה. כך למשל, אוניברסיטת לנקשייר ביטלה לא מזמן אירוע המקדם החרמה של מוצרים ישראלים שלא עמד בכללי ההגדרה החדשה לאנטישמיות שאימצה הממשלה הבריטית.

תגיות:בית הנבחרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה