חדשות בעולם

טראמפ נאם בקונגרס"יש לנו ברית בלתי שבירה עם ישראל"

הנשיא האמריקני נאם לראשונה בפני הקונגרס, גינה את חילול בתי הקברות, וכינה את הברית עם ישראל "בלתי שבירה"

  • ג' אדר התשע"ז
הנשיא דונלד טראמפ (צילומסך: יוטיוב - Joint Session of Congress)הנשיא דונלד טראמפ (צילומסך: יוטיוב - Joint Session of Congress)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נאם הלילה (רביעי) לראשונה מאז השבעתו, בפני חברי הסנאט ובית הנבחרים בוושינגטון.

בפתח נאומו, התייחס הנשיא לאיומים נגד המרכזים היהודיים בארצות הברית ולחילול בתי העלמין היהודיים. "האיומים האחרונים על המרכזים היהודיים והוונדליזם בבתי הקברות היהודים, כמו גם הירי בקנזס סיטי, מזכירים לנו שאולי אנחנו אומה שחלוקה בדעותיה בענייני מדיניות, אבל אנחנו מאוחדים בגינוי שנאה ורשע בכל הצורות המכוערות האפשריות".

במהלך נאומו, התייחס טראמפ להסכם הגרעין עם איראן ולמחויבותו לישראל. "הטלתי סנקציות חדשות על גופים ויחידים התומכים בתוכנית הטילים הבליסטית של איראן ולאחר מכן אישרתי מחדש את הברית הבלתי שבירה שלנו עם ישראל".

בהתייחסו לאכיפת חוקי ההגירה, אמר טראמפ כי באמצעות האכיפה "נעלה משכורות, נסייע למובטלים, נחסוך מיליארדים ונהפוך את הקהילה שלנו לבטוחה יותר עבור כולם. אנחנו רוצים שכל האמריקנים יצליחו, אבל זה לא יכול לקרות בסביבה של כאוס ושל פורעי חוק. הממשל שלי נענה לתחנונים של העם האמריקני לאכוף את חוקי ההגירה ולשמור על הביטחון של הגבולות. אנחנו לא יכולים להרשות לטרור לחדור לאמריקה. אנחנו לא יכולים להרשות שהאומה שלנו תהיה מקלט לקיצונים. זו הסיבה שהממשל שלי עובד על נהלים ביטחוניים משופרים, ובקרוב ננקוט צעדים חדשים כדי לשמור על ביטחון אומתנו מפני אלה שיוכלו להזיק לה".

את ארגון דאע"ש כינה הנשיא "רשת של פורעי חוק ששחטו מוסלמים ונוצרים וגברים ונשים וילדים בני כל הדתות וכל האמונות". הנשיא הוסיף והדגיש את המחויבות שלו להשמיד את ארגון הטרור הרצחני.

תגיות:נאוםדונאלד טראמפקוגרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה