חדשות בארץ

בגיל 116: נפטר האדם המבוגר ביותר בירושלים

הרב זכריה בראשי, מיקירי העיר ירושלים, נפטר בגיל 116 שנים. ומהי העצה לחיים ארוכים שהוא נהג לתת לציבור?

אא

האדם המבוגר ביותר בירושלים – חכם זכריה בראשי, נפטר היום (שני) בגיל 116 שנים. בפטירתו הוא הותיר אחריו חמישה ילדים ששלושה מתוכם נפטרו במהלך חייו, 29 נכדים, 72 נינים ו-24 בני נינים.

הרב בראשי, על פי החישובים, נולד בשנת תר"ס, אולם הדבר אינו מתועד בתעודות מסודרות, ועל כן הוא נחשב באופן רשמי לאדם המבוגר ביותר בירושלים, אך לא בישראל.

מקום הולדתו היה בכפר בראשי שבכורדיסטן. בילדותו הוא למד בתלמוד תורה המקומי ועוד בהיותו צעיר נהג לשאת דרשות בפני הציבור. מאוחר יותר, בשנת תרצ"ו, הוא עלה לארץ. מאז ועד יום פטירתו הוא התגורר בעיר הקודש.

כדי לפרנס את משפחתו הוא עסק בבניין, אך המשיך כל העת במסירת דרשות. כמו כן הוא היה ממקימי ארגון יהודי כורדיסטן בישראל, ובמשך תקופה מסוימת גם עבד במחלקת החינוך של עיריית ירושלים. בשנת תש"ם נבחר הרב בראשי לאחד מיקירי ירושלים וקיבל אות יקיר ירושלים מהנשיא ומראש העיר.

הדבר המדהים הוא שעד שנותיו האחרונות היה הרב בראשי עצמאי ממש וכמעט לא נזקק לעזרה. כשהתבקש בעבר לתת המלצות לחיים ארוכים, הוא אמר: "להיזהר בתזונה, לא לאכול לשובע". וגם סיפר על עצמו: "בבוקר אני אוכל פרוסת לחם עם מים, רק עם מים. וחשוב גם לדאוג למצב רוח טוב. אני תמיד משתדל להישאר אופטימי".

תגיות:נפטרחכם בראשי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה