חדשות יהדות

עצרת לעילוי נשמת רבי יעקב זכאים

במהלך עצרת הזיכרון, חיזק הרב יצחק יוסף את פסקו המפורסם על תושבי רמות, שעליהם לקרוא את המגילה בט"ו באדר, כמו כל תושבי ירושלים

  • י' אדר התשע"ז
הרב יצחק יוסף (צילומים: עובדיה כלימי)הרב יצחק יוסף (צילומים: עובדיה כלימי)
אא

במלאות שנה לפטירתו של האברך היקר שנפטר בדמי ימיו, רבי יעקב זכאים זצ"ל, התקיימה בירושלים עצרת זכרון והתעוררות לעילוי נשמתו בהיכל בית המדרש "יד שמעון".
במעמד נשא דברים אביו מרא דאתרא הגאון רבי משה זכאים שליט"א שעמד על מעלותיו היחודיות של בנו המנוח, על התורה שהיה לומד עימו בחברותא בהיכל ביהמ"ד, ועל מידותיו התרומיות והנעלות שהיו לשם דבר. 
לאחריו דיבר אחיו הרה"ג רבי ראובן זכאים, ראש בית המדרש "זכרון יעקב" ומרצה בכיר ב"הידברות", שתיאר כמה היה האח המנוח לומד תורה בחשק והבנה, וכמה עודד אותו באופן אישי לזכות את הרבים, והיה משקיע מאונו ומרצו לסייע בעדו במלאכת הקודש בפועל.

כן הזכיר כי זכה אחיו המנוח שהיה תמיד מהשואפים והיוזמים להרים קרנה של תורה וזיכוי הרבים, והיה מיושבי בית המדרש, ואף התבטא טרם פטירתו על שאיפתו שתקום ישיבה יחודית שתגדל בני תורה מובהקים מתוך גישה מקרבת ואוהבת.

ואכן זכה שהקימו ישיבה על קברו בתוך השנה לפטירתו, הם המוסדות המפוארים "זכרון - יעקב" הנושאים את שמו הטהור, אשר עומד בראשם היוזם והמקים האח הרה"ג רבי שלמה זכאים, מחשובי תלמידיו ומקורביו של הגרח"פ שיינברג זצוק"ל, וכוללים בית מדרש גבוה להוראה ודיינות, רשת שיעורים בהלכה, הרצאות לקירוב לבבות, ובית הוראה פעיל הנותן מענה לשאלות בהלכה המגיעות אליו ממגוון רחב של שואלים.

בגולת הכותרת של הערב הגיע  מרן הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א ומסר שיעור עיוני מיוחד בהלכה לע"נ המנוח, שזכה להימנות בין תלמידיו בישיבת חזון עובדיה. השיעור עסק בענין קריאת המגילה בעיירות המסופקות, במהלכו חיזק מרן הראש"ל את פסקו המפורסם על תושבי רמות לקרוא בט"ו כמו כל תושבי ירושלים.

לסיום דבריו ציין את מידותיו הנעלות של המנוח ומידת דביקותו באמת, את לימוד התורה ואהבת התורה שפיעמה בו, והזכיר כי בבחרותו נוהג היה המנוח לשאול את פיו בהלכה, ולא היה מרפה עד שהיה מבין את הפסק לאשורו.

לאחמ"כ נשא דברים לזכרו הרה"ג רבי יצחק זכאים - רב ומו"צ בביתר עילית, ומגיד שיעורים בביהמד"ר צאנז ובזכרון יעקב, שבמהלך משאו סיפר על התקופה בה למדו יחדיו בשקידה לפני כמה שנים באחד הכוללים, שהתנו מראש עימהם שיתכן שלא תהיה להם אפשרות להעניק מילגה לאברכים. ועם זאת כמה חודשים הגיע המנוח ללמוד בחשק ובשמחה.
דברי נעילה השמיע האח הרב מרדכי זכאים, מחשובי האברכים ומרביצי התורה בפתח תקוה.  

תגיות:לעילוי נשמההרב ראובן זכאיםפטירההרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה