מעניין

מדריך הצלילה שלף סכין מראשו של...כריש

במימי איי קיימן שוחה בימים אלה כריש עם חור בראש. עדיין מצבו השתפר מאז הסתובב עם סכין בראש

  • י"א אדר התשע"ז

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

רובנו סבורים שכרישים הם סוג של מפלצות, האורבות לכל צולל תמים ומקוות לנגוס בו בהקדם האפשרי. למעשה, עם זאת, רוב הכרישים אינם מחפשים כלל את חברתם (או טעמם) של בני האדם.

ברט ג'ונסון, מדריך צלילה באיי קיימן, היה עסוק בהדרכת מספר תלמידים בשבוע שעבר כשהבחין בכריש ליד הריף. בראשו של הכריש היה נעוץ סכין גדול. "הבנתי שמשהו לא בסדר והלכתי להסתכל בו מקרוב", סיפר ג'ונסון לתחנת חדשות מקומית. מקרוב, לא היה מקום לטעות: מישהו ניסה לפגוע בכריש באורך המטר ופצע אותו עם סכין.

"הוא הסתובב ונעצר ממש מתחתי, כאילו הוא מבקש עזרה", סיפר ג'ונסון.

מדריך הצלילה הוציא בזהירות את הסכין מראשו של הכריש. הסכין, הוא אומר, היתה באורך של 30 סנטימטרים בערך. בראשו של הכריש נותר חור, אבל זה כנראה לא הפריע לו: ברגע שהתפטר מהסכין, הוא שחה לדרכו.

איך ג'ונסון לא פחד שהכריש ישתולל ויפגע בו? הוא אומר שמדובר בזן איטי ועדין של כרישים החיים במימי איי קיימן, ואוכלים רק צדפות ואלמוגים מהריף.

לא ברור מי פגע בכריש: צייד כרישים אסור מכל וכל באיי קיימן, ומי שנתפס בכך צפוי לעונש מאסר בפועל וקנס של חצי מיליון דולר. "זה מה שהדאיג אותי במיוחד, כשראיתי את הסכין", אומר ג'ונסון. "כרישים הם חלק חשוב מהאקו-סיסטם שלנו".

התיירים בחוף, דיווחה תחנת החדשות המקומית, היו המומים במיוחד. אנשים מגיעי לאיי קיימן ליהנות בחופים יפים או לנהל חשבונות בנק חסויים: אבל הם לא מצפים לפגוש כריש פצוע. החדשות הטובות? משמר החופים של קיימן דיווח מספר ימים לאחר מכן שהכריש בעל החור בראש נצפה שוחה במרץ, ונראה שהתאושש לגמרי מפציעתו.

תגיות:כרישמדריך צלילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה