חדשות בארץ

לפנות בוקר: מחבל דקר ופצע שני לוחמי מג"ב באזור שער האריות בירושלים

המחבל התנפל עם סכין על שני הלוחמים, שהשיבו מלחמה והצליחו להרוג אותו. אחד הלוחמים נפצע קל, והשני פצוע בינוני

  • ט"ו אדר התשע"ז
אזור שער האריות (צילום ארכיון: פלאש 90)אזור שער האריות (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בסביבות השעה 4 לפנות בוקר הגיע איברהים מטר, תושב השכונה ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, אל תחנת המשטרה בשער האריות, ירושלים. הוא הבחין בשני לוחמי מג"ב שאיישו את העמדה, התנפל עליהם עם סכין ודקר אותם, פוצע אחד קל ואת השני באורח בינוני. הלוחמים השיבו מלחמה והצליחו לירות בו למוות.

בהמשך לאירוע, פשטו כוחות של המשטרה ומשמר הגבול על ביתו של המחבל בג'בל מוכבר. כחלק מהחיפושים הנרחבים שנערכו שם נתפסו ממצאים מחשידים. כמו כן נעצרו לחקירה כמה מקרובי משפחתו של מטר: הוריו, אחיו ודודו.

יצויין כי במהלך חג הפורים חל סגר הדוק על כל שטחי יהודה ושומרון וכן נסגרו כל המעברים לרצועת עזה. עם זאת, כמובן, פעילויות מנע אלה אינן מכסות את תושבי מזרח ירושלים, הנחשבים אזרחי ישראל.

לג'אבל מוכבר, השכונה בה התגורר המחבל איברהים מטר, יש היסטוריה ארוכה של פעילות טרור. מהשכונה יצאו עשרות מחבלים, ביניהם המחבל שהרג שלוש חיילות בארמון הנציב לפני כחודשיים, המחבלים שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף, וכן המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב לפני תשע שנים. כוחות הביטחון פועלים בשכונהה לעיתים קרובות, וכעת יידרשו לשוב ולפעול בה כדי לחקור את מניעיו של המחבל ולנסות לרסן את מגמת ההקצנה של תושבי השכונה.

תגיות:פיגוע דקירהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה