חדשות יהדות

הרב גרשון אדלשטיין: "על מנת לגדול בתורה צריך דבר אחד בלבד"

ראש ישיבת פוניב'ז, הרב גרשון אדלשטיין: "כל אחד מאתנו יכול להיות גדול בתורה. הדבר תלוי רק בסיעתא דשמיא. אם יש זכויות - יש סיעתא דשמיא"

  • י"ז סיון התשע"ח
ראש ישיבת פוניב’ז, הרב גרשון אדלשטיין (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)ראש ישיבת פוניב’ז, הרב גרשון אדלשטיין (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)
אא

"כולנו יודעים את החשיבות של עסק התורה" אמר הרב אדלשטיין. "עכשיו העניין הוא לקיים למעשה. חשוב מאוד לדעת, כל אחד מאיתנו, מבוגר או צעיר, לא משנה, יכול להיות גדול בתורה אמיתי. לא תלוי בכישרונות, רק תלוי בסייעתא דשמיא. אם יש זכויות – יש סיעתא דשמיא. הבא ליטהר מסייעין אותו. הבא ליטהר גם בין הזמנים.

הרב אדלשטיין התייחס לימי בין הזמנים, והסביר כי יש צורך לנוח ולהחליף כח, אך אין פטור מן התורה. "בין הזמנים זה לא זמן של פטור מתורה. אין זמן שפטור מתורה. יש צורך במנוחה שהגוף צריך לנוח, ודאי אדם צריך לנוח, אבל לדעת שהמנוחה היא הכשר, היא צורך התורה", אמר הרב. "כמו שהרמב"ם אומר, שמי שישן לשם שמים - השינה שלו היא עריבה לקדוש ברוך הוא, עובד את השם בשינה הזו, כי המטרה של השינה היא עבודת ד'. כך גם בין הזמנים", הוסיף.

"דבר ראשון זה תורה, ותורה זה דבר כזה שמאוד מעניין, מאוד מתוק. מתוקים מדבש, והערב נא, ויש גם סקרנות לתורה. כולנו רוצים לדעת, סקרנות, כך טבע האדם. תורה היא סקרנות וגם מתיקות, זה מושך לעסוק בתורה. מעשים ידועים מהרבה שקיבלו הדרכה איך ללמוד מתוך מתיקות והתעניינות ולא יכלו להפסיק, הלימוד משך אותם, קשה להפסיק", תיאר הרב בכיסופין את מתיקות התורה.

"התורה גם מקדשת את האדם. מה שיותר מרותק לתורה, יותר מקודש. ע"י דבקות בתורה, עם כל דיני התורה, והראש שקוע, מרותק לתורה, עם תפילה, ביחד עם אהבת הבריות, זוכים לדרגה שאין לתאר.

"הכי חשוב לדעת, כל הנאות עוה"ז זה כלום. קשה קצת, יש יצר הרע, העצה הפשוטה הידועה היא בלימוד המוסר. והשמחה חשובה מאוד, אדם צריך לשמוח במה שעושה, במעשים טובים שעושה, מה שעשה ומה שיכול לעשות השמחה נותנת כח. בע"ה כולנו נזכה לשמחה חיים מאושרים, כל אחד ואחד", סיים ראש הישיבה את דבריו.

תגיות:תורההרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה