חדשות בארץ

חברי הכנסת דורשים: "להפסיק את התשלום למחבלים מיד"

מחבלים שביצעו פיגועים בישראל קיבלו עד היום משכורות גבוהות מהרשות. כעת, חוק חדש שמקדמים חברי כנסת, מבקש לשים לדבר סוף

(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

האם הצעת חוק חדשה תסייע במניעת פיגועים בישראל? לאחרונה גיבשה שורה של חברי כנסת בעלי עבר בטחוני הצעת חוק מעניינת שהונחה לפני שבוע על שולחן הכנסת.

חברי הכנסת הסתמכו על מסמך שחיבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר תא"ל יוסי קופרווסר אשר מגלה כי תשלומי הרשות הפלסטינית למחבלים הכלואים בישראל ולבני משפחותיהם של מחבלים שחוסלו בידי כוחות הביטחון, האמירו בשנים האחרונות במיליוני שקלים. המשכורת החודשית הממוצעת שמקבל מחבל כלוא היא פי חמש (!) מהמשכורת החודשית הממוצעת ברשות.

לצורך הדוגמא - מחבל שמרצה 0-3 שנות מאסר מקבל 1400 שקלים לחודש, מחבל שמרצה 5-10 שנות מאסר מקבל 4000 שקלים לחודש, 15-20 שנות מאסר 7000 שקלים, ואילו 30 שנות מאסר ומעלה - 12 אלף שקלים בחודש.

למרבה האבסורד ניתן לראות מסיכום התקציב של שנת 2016 של הרשות הפלסטינית, כי הועברה תמיכה ממדינת ישראל בסכום של יותר מ-1.1 מיליארד שקלים. מדובר בתשלומי מס שמדינת ישראל מעבירה לרשות, אולם לאור הנתונים שמוכיחים כי הכספים מועברים למחבלים, מציעים חברי הכנסת לחוקק חוק שיאפשר למדינה לקזז מתשלומי המס את המשכורות שמועברות למחבלים ולבני משפחותיהם.

לטענת מגישי ההצעה – תשלומי המס של ישראל לרשות הפלסטינית מבוססים על הסכם פריז, אשר מהווה נספח כלכלי להסכמי אוסלו, ואילו העברת הכספים של הרשות למחבלים היא הפרת הסכמי אוסלו. לכן ניתן לקשר בין שני הדברים.

יוזם ההצעה ח"כ שטרן אמר: "זה פיתוי של ממש לרצח יהודים, ומוטלת עלינו חובה לעצור את הטירוף הזה באופן מידי".

תגיות:תשלוםמשכורתמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה