חדשות בעולם

עדויות קשות מהמתקפה בסוריה: אב נפרד מאשתו ומהתאומים שלו

"היו שלום אהוביי", כך נפרד אבא לתאומים בני תשעה חודשים שנהרגו במתקפה בסוריה. אישה אחרת העידה: "ראינו משאית עם אנשים מתים". נמשכים המאמצים להצלת חייהם של הפצועים

עשן אחרי ההפצצה (צילום מסך)עשן אחרי ההפצצה (צילום מסך)
אא

יומיים אחרי המתקפה הקשה בעיר אידליב שבסוריה, ועדיין נמשכים המאמצים להצלת חייהם של התושבים שנפגעו מהמתקפה של משטר אסד, שעל פי החשדות הייתה כימית.

במהלך הימים האחרונים מתפרסמות עוד ועוד תמונות מחרידות של הקרבנות, מהן אפשר לראות סימנים ברורים לפגיעה מנשק כימי.

אחת מהעדויות נשמעה מתושבת המקום - איה פדאל שהייתה באזור: "בשש וחצי בבוקר שמענו רעש חזק. כל הדלתות והחלונות נשברו. רצנו ורצנו ולא יכולנו לעשות עוד שום דבר. בעלי והבן שלי היו לידי, אבל לא ראיתי אותם, כי לא יכולנו לראות כלום. אחרי שרצנו נעצרה לידנו משאית גדולה ואמרו לנו שיש בתוכה הרבה אנשים מתים. ראינו שם את קרובי המשפחה שלנו. את כולם".

סיפור נוסף קשה ביותר הוא סיפורו של עבדל חאמד אל-יוסף שאיבד במתקפה את אשתו ואת התאומים שלו, בני תשעה חודשים. הוא ביקש מבת דודתו לצלם אותו כשהוא נפרד מהשניים ושומעים אותו אומר כך: "הנה איה ואחמד. תגידו שלום אהוביי".

אל-יוסף שחזר את הרגעים הקשים. לדבריו, הוא היה לצד אשתו וילדיו בזמן המתקפה. "ראיתי שהם נפגעו ולקחתי אותם מחוץ לבית. בתחילה היו שלושתם בהכרה, אבל אחרי כמה דקות כבר הרגשנו את הריח... הבאתי אותם לפרמדיקים ולאחר מכן נודע לי שהם נהרגו. יצאתי לבדוק מה שלום קרובי המשפחה האחרים שלי ומצאתי את גופותיהם של שניים מאחיי, של שני אחיינים ואחיינית וגם של חברים ושל שכנים. איבדתי 19 קרובי משפחה. אנשים פשוט התחילו ליפול, כולם מתים עכשיו".

רופא מאידליב סיפר אתמול (רביעי) כי לבית החולים בו הוא עובד הגיעו 68 נפגעים, מתוכם 21 לא שרדו. לדבריו – הם עדיין מקבלים מטופלים.

תגיות:סוריהנשק כימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה