חדשות בעולם

ברקע המתיחות הגוברת: צפון קוריאה ערכה תרגיל צבאי ענק

קוריאה הצפונית ערכה תרגיל צבאי ענק לרגל 85 שנה לכינון הצבא. במקביל, היום, בצעד נדיר מאוד, יוזמנו כל 100 הסנאטורים של ממשל טראמפ לתדרוך על המצב

  • כ"ט ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קוריאה הצפונית ערכה היום (שלישי) תרגיל צבאי גדול לציון 85 שנים לכינון הצבא העם הקוריאני - כך דווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית. לפי הדיווח, מדובר בתרגיל בקנה מידה גדול שבו נעשה שימוש באש חיה באזור. 

עוד דווח הלילה ברשת CNN כי צוללת גרעינית של חיל הים האמריקני הגיעה היום לקוריאה הדרומית. על פי הדיווח, הצוללת עגנה במדינה היום. גורם צבאי שצוטט, הסביר כי מטרת שליחת הצוללת לאזור היא מפגן כוח ברקע המתח הגואה בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית.

במקביל,  אמש (שני) דווח בכלי התקשורת בארה"ב כי בכירי ממשל טראמפ יערכו מחר אירוע יוצא דופן בבית הלבן, ובו יארחו את כל חברי הסנאט לתדרוך על המצב בצפון קוריאה.

כל 100 הסנאטורים הוזמנו לתדרוך, שבמהלכו הם צפויים לשמוע סקירות של מזכיר המדינה רקס טילרסון, מזכיר ההגנה ג'ים מאטיס, ראש המודיעין הלאומי דן קוטס וראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל ג'וזף דאנפורד. אף שבכירים בממשל מבקרים תכופות בקונגרס במטרה לתדרך בנושאי מדיניות חוץ וביטחון, הכינוס הצפוי הוא נדיר מאוד.

בשיחה עם שגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון אמר אתמול הנשיא דונלד טראמפ כי "צפון קוריאה היא בעיה עולמית גדולה". לדבריו, במשך עשורים אנשים כיסו את עיניהם, ו"עכשיו הגיע הזמן לפתור את הבעיה". הוא טען בתוקף כי מועצת הביטחון של האו"ם חייבת להתכונן להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית. "הסטטוס קוו עם קוריאה הצפונית בלתי מתקבל על הדעת ומועצת הביטחון חייבת להתכונן להטיל עוד סנקציות נוקשות על תכניות הגרעין והטילים הבליסטיים", אמר טראמפ.

גורמים רשמיים בארצות הברית הביעו בשבועות האחרונים דאגה ממהלכי הממשל בצפון קוריאה שמאיים בניסויי גרעין, עורך ניסויים בטילים – שלא כולם צלחו – ומאיימת לתקוף את ארצות הברית ובנות בריתה באסיה. הנשיא דונלד טראמפ ביקר אמש את צפון קוריאה והפעולות התוקפניות שלה בשיחת טלפון עם הנשיא הסיני שי ג'ינפינג.

תגיות:צפון קוריאהניסוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה