חדשות יהדות

חכם שלום כהן: "לעשות הכל כדי למנוע את חילולי השבת בתל אביב"

נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, הורה לנציגי התנועה להילחם בכל מחיר על קדושת השבת, עד כדי פרישה מהממשלה

  • כ"ט ניסן התשע"ז
נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן (צילום: פלאש 90)נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, חכם שלום כהן, הורה אמש (שני) באופן חד משמעי לנציגי התנועה להילחם בכל מחיר על קדושת השבת. בכינוס אמר נשיא המועצת: "יש לנו היום את הבג"צ שעושה לנו את כל הצרות של חילולי השבת... ברוך ה' שקם לנו נציגנו, הרב אריה דרעי, שנלחם בכל אונו בכל העניינים וגם בנושא הזה".

מוקדם יותר אמש הודיעו שני נציגי ש"ס ויהדות התורה נתן אלנתן (סגן ראש העיר) ונפתלי לוברט, על פרישתם המיידית מהקואליציה העירונית, לאור החלטת בג"צ לאפשר פתיחת מרכולים בימי שבת קודש, פסיקה שניתנה בעקבות עתירת עיריית תל אביב וראש העיריה חולדאי.

התפטרותם של נציגי המפלגות החרדיות התקבלה בהוראת גדולי ישראל, שמסרו את דעתם באופן חד משמעי ולשר הפנים דרעי ולשר הבריאות ליצמן.

בהודעת הפרישה, ציינו הנציגים: "שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי. פגיעה בשבת מהווה הפרה ערכית חמורה שאנו לא יכולים להשלים עימה ולא נוכל להמשיך להיות בקואליציה בה העירייה פועלת מיוזמתה להגברת חילולי השבת תוך פגיעה ברורה באלפי העובדים שנדרשים לוותר על שהות עם המשפחה שלהם כדי לעבוד ביום המנוחה". הפורשים הבהירו כי לא יוכלו לקחת חלק בקואליציה שפועלת ביוזמתה להגברת חילולי השבת תוך שינוי לרעה בסטטוס קוו ופגיעה קשה בצביון היהודי ומסורת ישראל.

תגיות:בג"ץהרב שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה