מסכמים את העבר, מביטים אל העתיד

תוך שמונה שנים צמח הידברות בקצב מסחרר, והפך לארגון רב השפעה המפעיל ערוץ טלוויזיה, אתר מושקע, ארגון כנסים, מגזינים ועוד. ערב הוקרה והצדעה לארגון יערך במוצ"ש, 8 בינואר, תל אביב. מספר המשתתפים מוגבל

אא
מי היה מאמין רק לפני ארבע שנים, כשמשרדי הידברות פעלו מתוך דירת שני חדרים וחצי בגודל של 80 מ"ר, ועסקו בעיקר בהקמת אתר הידברות, בצילומים לערוץ המקומי ובהפצת החוברות והספרים של הרב זמיר כהן, שתוך שנים ספורות יהפוך הארגון הצנוע לבני ברק לאחד מגופי היהדות המשפיעים ביותר במדינת ישראל, כל זאת ללא תמיכה מוסדית או מימון רחב?
זה אולי נשמע דמיוני, אבל זאת המציאות לאמיתה. קפיצת הדרך המרשימה שביצע ארגון הידברות מאז שנוסד לפני 8 שנים לא נתפסת בכל קנה מידה. בין כל הפעילויות החליטו בארגון לעצור לרגע, לסכם את השנים בערב הוקרה של ידידי ומוקירי ארגון הידברות העולמי, ואיך לא - לדבר גם על העתיד. והוא לא פחות מסעיר ומעורר תקווה, מסתבר.
האירוע המדובר יתקיים אי"ה במוצ"ש, ג בשבט תשע"א, 8.1.2011, שעה 20:00, באולמי גאלרי פאלאס, רח הלוחמים 1 (מול ביה"ח וולפסון), תל אביב. בתוכנית דברי ברכה ומסר מיוחד מפי ראש הארגון, הרה"ג זמיר כהן שליט"א, ואת הערב יכבדו במעמדם הרבנים החשובים המקובל הרב דוד בצרי שליט"א, הרב הראשי לישראל יונה מצגר שליט"א, הרב יצחק פנגר שליט"א, הרב יצחק בצרי שליט"א, שר הפנים וסגן ראש הממשלה ר אליהו ישי הי"ו, וכמובן רבני הערוץ, אישי ציבור ועוד. עוד בתוכנית: סעודה יוקרתית כיד המלך, שי לכל משתתף, וכן תכנית אומנותית עשירה ומגוונת עם מיטב האומנים. הערב יערך בהפרדה מלאה, וכמו בכל אירוע  של הידברות - גם כאן מומלץ מאוד לשריין כרטיסים מראש (בטלפון 073-2221333), מאחר ומספר המשתתפים מוגבל. 
"רק לפני שמונה שנים עבדו בארגון 12 אנשים, והיום מונה הידברות כבר 175 עובדים בארץ ובעולם", מספר ניר גרמי, סמנכ"ל הידברות. "כל עובד מבצע בדרך כלל כמה תפקידים, וכולם עובדים מכל הלב והנשמה. הכל קורה בזכותם של אותם אנשים טובים עם לב רחב שתורמים מממונם ומרצונם הטוב. הם שותפים מלאים לכל העשייה שלנו. ועם הערוץ הפופולרי, האתר שזוכה למיליוני כניסות מדי שנה, המגזין המודפס, המגזין האלקטרוני שנשלח מדי שבוע לכ-20,000 מנויים, הכנסים שמושכים יותר מ-100,000 אנשים בשנה, תהליך הקמת בתי ספר המבוססים על מדע ויהדות, מיזם השידוכים החדש, הספרים של הרב זמיר כהן, שנמכרים במאות אלפי עותקים, וספרים נוספים שמשווקת הידברות - כל הזרועות האלה מהוות כח עצום ורב השפעה".
למה בעצם נועד הכנס, מעבר לציון 8 שנות עשייה ופעילות?
"ראינו לנכון לפרוס בפני ידידי ומוקירי הידברות את העבר ואת ההווה של הידברות, ולשתף אותם לגבי התוכניות שלנו בעתיד. החלטנו לארח אותם באופן יוצא דופן, ובמהלך הערב להציג את כל הנתונים והעדויות מהשטח. דרך האירוח הזה נקבל אולי יותר כח מיהודים ומתורמים יקרים שאכפת להם מעתיד עם ישראל".ומהן התוכניות של הידברות לעתיד הקרוב והרחוק?
"יש אינספור פרויקטים שיכולים לסייע באופן מהותי לעתיד עם ישראל בנושאים רבים: עידוד ילודה, מניעת התבוללות, ניכור ליהדות, גישור הפער החברתי וסוגיות שונות שבהן עם ישראל עלול להידרדר למקומות לא רצויים. אירועים מסוג אלה יכולים לתת לנו את הכח להגביר את הפעילות, שהרי כל מה שהידברות עושה נזקף לטובת אותם יהודים שתומכים. אם לדבר באופן יותר נקודתי על אחד הנושאים, כיום ובעבר הידברות עסקה בהתבוללות ובעידוד ילודה באופן נקודתי באמצעות פעילי שטח. כיום אנו מעוניינים לעבור לפעילות הרבה יותר מקיפה. כיום הידברות מצליחה להציל עשרות בחורות שנטמעו בכפרים ערביים, אבל זה לא מספיק.
"מטרת האירוע, אם להמשיל את המסר, היא לא לפעול כמו אותם חכמי חלם - כלומר לא לבנות בית חןלים מתחת לגשר רעוע, אלא לתקן את הגשר ביותר זול בפחות זמן. הפעילות שלנו יכולה למנוע הפלות, התבוללות, שנאה ובורות בכל הנוגע ליהדות. עד היום המדיה הייתה פרוצה והיוותה שופר של תרבות אחרת. הידברות למעשה מגיעה ומפיצה מעט אור שמגרש הרבה מן החושך. הפרסום כיום הוא בעיקר מפה לאוזן, יכול להיות שבאמצעות תקציב פרסום בשלטי חוצות, בכלי מדיה וכו נצליח בעתיד למשוך אלינו קהלים חדשים. אנחנו רואים את העתיד של עם ישראל בצורה מאוד חיובית, אם להידברות או לארגונים דומים יהיה מספיק כח לחולל את השינוי המתבקש".
השינוי כולל, מספר גרמי תוך מתן טעימה מהעתיד הצפוי, גם תחנת רדיו יהודית בארה"ב, ערוץ בינלאומי חדש בפיתוח הידברות, ערוצי תוכן נוספים מבית הידברות (כולל ערוצי ילדים, ערוץ תורני ועוד) ואפיקים חדשים נוספים, רק שלדבריו הבעיה היא תמיד תקציבים. "במגירה של הידברות יש אינספור פרויקטים. כל פעם אנחנו מוציאים נוספים, לפי היכולת. בהמשך אנו מעוניינים להקים גם תנועת נוער, בתי ספר של יהדות ומדעים כפי שקורה כיום בטבריהופעילויות חינוכיות נוספות. ישנן הפקות כנסי ענק בחו"ל, ובימים אלה גם מסתיים פיתוחו של מיזם שידוכים חדש ומשודרג באתר הידברות. הפעילות רבה, ובמקביל לשמחה ולסיפוק בעקבות 8 השנים האחרונות, תוך שיתוף כל ידידי הידברות בדינר המיוחד - פנינו אל העתיד".
תגיות:הידברותכנסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה