חדשות בארץ

מערכת הנצחה מרגשת לחללי מערכות ישראל תיחנך היום

היום ייחנך היכל הזיכרון הממלכתי לחללי צה"ל. ההיכל מתנשא לגובה של 18 מטרים עם למעלה מ-23,000 לבנים שכל אחת נושאת שם חלל עם תאריך נפילתו

  • ד' אייר התשע"ז
(צילומים: דוברות משרד הביטחון) (צילומים: דוברות משרד הביטחון)
אא

הבוקר (ראשון) ייחנך היכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים.

ההיכל בנוי כהר אבן המתנשא לגובה של 18 מטרים, עם למעלה מ-23 אלף לבנים שכל אחת נושאת שם חלל עם תאריך הנפילה, ונר שיידלק ביום האזכרה לנפילתו.

בהיכל מערכת הנצחה וירטואלית המופעלת באמצעות אפליקציה ייחודית ופעמון אור ענק, המורכב מאלפי לבנות מתכת שתוכננו ויוצרו במנהלת טנק המרכבה, בסימן הפסוק: "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות".

היכל הזיכרון בהר הרצל מאחד בתוכו את שמותיהם של כלל הנופלים במערכות ישראל למן ראשית ההתיישבות הציונית ועד אחרון הנופלים. מיום חנוכתו ואילך יודלק בהיכל נר זיכרון במועד האזכרה השנתי של כל נופל ונופלת.

ביום האזכרה של החלל, לצד לבנת ההנצחה האישית, יידלק נר זיכרון שיסמל את זיכרון האומה לנתינה העצומה של כל נופל למען החיים בארץ ישראל.

היכל הזיכרון תוכנן ונבנה במשך מספר שנים, כאשר במקביל נעשה מאמץ לאתר מזוזה שתתאים למשקוף הכניסה. מזוזות מעוצבות בידי מיטב האמנים הגיעו, אך הבקשה נותרה בעינה: "הביאו אל ההיכל מזוזה הקשורה בעבותות של ברזל לתקומת ישראל". בהתאם לכך, היום תיקבע על קיר היכל הזיכרון המזוזה שהותקנה על ידי הרבנות הראשית על שערי הכניסה לעיר העתיקה במהלך מלחמת ששת הימים, לאחר הפריצה לעיר העתיקה ואיחודה של ירושלים.

מזוזה זו שנקבעה בימים היסטוריים של איחוד העיר, ראתה את החיילים נכנסים אל העיר בדמעות, לאחר רחמי שמים העצומים שהורעפו עלינו במלחמת ששת הימים.

ברחבת הכניסה להיכל ידלוק "נר תמיד" ויוצב תורן עם דגל ישראל. טקסי הזיכרון הרשמיים יערכו בלב ההיכל, ואורחי המדינה יוזמנו אליו להנחת זר לזכר חללי מדינת ישראל. שמו של כל חלל יופיע על לבנה, עם תאריך הנפילה, ונר שיידלק ביום האזכרה לנפילתו. מדי בוקר תתקיים במקום אזכרה לחיילים שנפלו באותו היום, על-ידי חזן צבאי. מיקומו של ההיכל בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, סמוך ליד ושם, מחדד את הקשר בין השואה לתקומת העם היהודי בארצו.

אפליקציה ייחודית נוספת שתושק בקרוב תאפשר לאתר את לבנת הזיכרון לזכרו של כל נופל ולקבל מידע אודותיו. בעמודי 'יזכור' הניצבים במעלה הדרך יוצגו תמונותיהם ושמותיהם של מי שנפלו באותו היום. לקראת סיום המסע בהיכל, יוכל המבקר לבטא את שבליבו, לשתף את אשר חווה, להקדיש דברים לזכרם, ולהדליק נר וירטואלי שיהפוך לחלק ממיצג תלת מימד מיוחד.

תגיות:יום הזיכרוןחללי מערכות ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה