יום הזיכרון

סיגל כהן כותבת לבתה הדר הי"ד: "נאמין באמונה שלמה בבורא עולם"

"הלב מסרב להאמין שהפרידה היא אין סופית", כותבת אמה של הדר הי"ד. "תמיד האמנת בבורא עולם, תמיד אמרת 'הכל זה מלמעלה'. לנו נותר להתנחם"

  • ה' אייר התשע"ז
בעיגול הדר כהן הי’’ד (צילום: משרד הביטחון)בעיגול הדר כהן הי’’ד (צילום: משרד הביטחון)
אא

בכ"ד שבט התשע"ו נרצחה לוחמת מג"ב הדר כהן הי"ד בפיגוע המחריד בשער שכם. הדר, עוד לא בת 19, הצילה חיי רבים ומנעה פיגוע קשה הרבה יותר, כאשר חתרה למגע מול המחבל וסיכלה את זממו.

כעת, ביום הזיכרון השני להירצחה, כותבת סיגל, אמה של הדר, מכתב מדם לבה: "אי אפשר לתאר במילים את התחושה, את החלל העמוק שנפער, את הגעגועים". לפניכם המכתב המלא:

"הדר שלי, בתי האהובה, אני כותבת לך מדם לבי", כותבת סיגל. "חלפה שנה ואני לא מעכלת את אובדנך, בתי שלי. אני מחפשת אותך בכל מקום: בבית, בחדרך, במיטה, בספרים, בשירים ובסיפורים. אני מנסה לשמוע בתוך הרעשים, בתוך רגעי השקט הקשים את קולך, את צחוקך".

סיגל מתארת לבתה את השנה האחרונה שחלפה מאז הפיגוע הנורא ששינה את חייהם. "בבית דממה מאז לכתך. השולחן בערב שבת איננו אותו השולחן. הימים קשים, הלילות הפכו לבנים מאז אותו יום רע, העיניים יבשו מלחפש את דמותך. חולמת ומדמיינת אותך בפתח הדלת אומרת בקול גדול ובחיוכך היפה – 'אמא, הכל בסדר, אני כאן'. אבל זה לא קרה, זה לא קורה, זה לא יקרה עוד", ממשיך המכתב המצמרר.

"הדר, את חסרה לי, את חסרה לכולנו. אי אפשר לתאר במילים את ההרגשה, את התחושה. אי אפשר לתאר במילים את החלל העמוק שנפער, את הגעגועים. הלב בוכה והדמעות זולגות ולא פוסקות. כל כך רצית להיות לוחמת, כל כך רצית לשרת את המדינה, כל כך רצית שירות משמעותי. את הגשמת את חלומך, הפכת לוחמת, שירתת את המדינה ונפלת למענה.

"הדרך בה פעלת והצורה בה נפלת, בעוז ובגבורה, קיבלה משמעות מהדהדת. החלום שלך נקטע בשיאו, ואנחנו נותרנו עם שברו. שאלות רבות עולות ולא נותנות לי מנוח: איך? למה? מדוע? תמיד האמנת בבורא עולם, תמיד אמרת 'הכל זה מלמעלה'. לנו נותר להתנחם ולהאמין שהלכת לאן שהלכת, באמונה שלמה במעשייך ובבורא עולם. את מלאכית והוא רצה אותך לידו", ממשיכה האם השכולה.

"ואנחנו נותרנו כאן עם השאלות הפתוחות שלעולם לא נקבל עליהן תשובות. אני, האם שילדה שלושה ילדים, אחת מהם נקטפה בדמי ימיה, לא יודעת את נפשי. לא יודעת להסביר במילים את השבר הנוראי באובדן של אם את בתה. שבר שלא יתאחה לעולם. ככל שהזמן חולף, הכאב מתעצם והלב מסרב להאמין שהפרידה היא סופית.

"הדר שלי, מלאכית שלי, שמרי עלינו מלמעלה. תני לנו את הכוחות להמשיך, נוחי על משכבך בשלום בתי שלי, גיבורה שלנו", מסיימת סיגל. "באהבה, אימא".

מכתב להדר כהן הי"ד: הרוגת מלכות, בת משפחה, לחצו כאן.

תגיות:יום הזיכרוןהדר כהןפיגועחיילת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה