יום הזיכרון

בני ברק התייחדה עם הנופלים: "כולנו חייבים להם את ביטחוננו"

"כמה שנרצה לא נוכל להרגיש באמת את הצער של אבא ואמא, של הרעיה, הבן או הבת, אח ואחות שאיבדו את היקר להם"

  • ה' אייר התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

טקס מיוחד נערך אמש (ראשון) בבני ברק, לזכרם של חללי מערכות ישראל תושבי העיר. בטקס השתתפו בכירי העיריה ומאות מתושבי העיר, כאשר החזן חיים אלעזר הרשטיק נשא את קולו בתפילת 'א-ל מלא רחמים', ולאחר מכן הוקראו שמות עשרות מתושבי העיר שנפלו במערכות ישראל.

בשיאו של המעמד, נשא ראש העיר חנוך זייברט דברים לזכרם ולעילוי נשמתם של הנופלים. "כמה שנרצה לא נוכל להרגיש באמת את הצער של אבא ואמא, של הרעיה, הבן או הבת, אח ואחות שאיבדו את היקר להם", אמר. בדבריו ציטט מפרשת 'שמיני'. "נאמר בפרשה 'ויאמר משה אל אהרן הוא אשר דיבר ה' לאמור 'בקרבו אקדש' ועל פני כל העם אכבד. וידום אהרן".

"כי יש כאלה שבזכותם בגופם ובנשמתם במסירות נפשם יושבים אנו כאן בארצנו" המשיך זייברט. "הקב"ה אומר 'בקרובי אקדש'. אותם הורים שכולים, בני המשפחה, הם בבחינת 'וידום אהרן'. אתם אלה שמקבלים את הדין באהבה".

ראש העיר ספד לנופלים במילים נרגשות, ואמר כי עם ישראל חב להם את קיומו. "אין אנו יודעים חשבונו של מקום, אך אנו יודעים את מסירות הנפש של החיילים הקדושים שמטרתם היתה להגן על הארץ ועל תושביה, עלינו, על כל תושבי הארץ וכולנו חייבים להם את ביטחוננו ואת קיומנו בסיעתא דשמיא, נזכור אותם לעד".

תגיות:יום הזיכרוןחללי מערכות ישראלבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה