חדשות בארץ

אל ג’זירה: 30 מל"טים של חמאס יוצרו באיראן

תחקיר של ערוץ אל ג'זירה חושף גילויים חדשים על פעילותו של המהנדס מוחמד א-זווארי: פעל עם בכירי ממשל סדאם חוסיין כדי לייצר מטוסים וכלי שיט לא מאויישים

  • ה' אייר התשע"ז
אא

ערוץ אל ג'זירה שידר אתמול (ראשון) תכנית שהציגה מצאי תחקיר אודות תמיכתה של איראן בחמאס. במהלך התכנית נחשפו גילויים חדשים על חיסולו בחודש דצמבר 2016 של מוחמד א-זווארי מי שכונה מהנדס המל"טים של ארגון חמאס בעזה.

בתכנית התראיינו חבריו של המהנדס. אחד המרואיינים סיפר כי כאשר גויס ליחידה בשנת 2006, היה הפרויקט בשלביו הראשונים. במהלך דבריו סיפר המרואיין כי היחידה קיבלה את הדגם הראשון של כלי הטיס הבלתי מאויש שלה ממהנדס וקצין עיראקי, אחד מבכירי משטרו של סדאם חוסיין. מדברי המרואיין עלה כי א-זווארי, שפיקח בעצמו על בניית המל"ט, נסע לאיראן יחד עם כמה מאנשי הצוות הבכירים שלו על מנת לקדם את הפרויקט ולהביאו לרמה מקצועית.

המרואיין סיפר עוד כי עד לתחילת מבצע 'עופרת יצוקה' הצליחה היחידה לייצר 30 כלי טיס. יכולתה של היחידה הפתיעה את האיראנים, וסייעה לחמאס להקים יחידה מקבילה נוספת של ייצור ופיתוח כלי טיס בלתי מאוישים בעזה.

לשם קידום הפרויקט, הגיע המהנדס א-זווארי לרצועה כמה פעמים, בכדי להעביר השתלמויות לחברי היחידה. היחידה גם עמלה על ייצור כלי שיט בלתי מאוישים שתוכננו להצטרף לשורות יחידות חמאס בעזה.

צפו בתיעוד מהנדס התעופה מחמד א-זווארי, כמה ימים לפני שחוסל בתוניס, כשהוא משתשעשע עם היצירות שלו בתוניס. אותם יצירות שבהם תכנן לפגוע בישראל מהאוויר. כן יאבדו כל אויביך ה':

 

תגיות:חמאסמל"טיםאל ג’זירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה